phoneenvelopphone

     

    دومینیکا یکی از کشورهایی است که برنامه تابعیت آن از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. این برنامه اجازه می‌دهد افراد با هزینه نسبتا کم و بدون نیاز به اقامت طولانی مدت، پاسپورت و شهروندی دومینیکا را دریافت کنند. این مزایا دلیل اصلی افزایش تقاضا برای دریافت پاسپورت دومینیکا در سال‌های اخیر بوده است.

    اگر شما نیز تمایل دارید از مزایای تابعیت دومینیکا بهره‌مند شوید، در ادامه به بررسی جزئیات این برنامه و فرآیند درخواست تابعیت خواهیم پرداخت. مطالعه این راهنما کمک می‌کند نکات مهم در مورد چگونگی دریافت تابعیت دومینیکا را درک کنید.

    روش‌های اخذ تابعیت دومینیکا

    به‌طور کلی می‌توان گفت کشور دومینیکا دو مسیر پیش روی افرادی قرار داده است که تمایل دارند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

    اولین راهکاری که برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور وجود دارد، کمک بلاعوض به صندوق مالی این کشور است. دولت دومینیکا این امکان را در اختیار افراد خارجی قرار داده است که در قبال پرداخت مقدار مشخصی هزینه بلاعوض، این کشور نیز پاسپورت و تابعیت دومینیکا را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

    همچنین بد نیست بدانید حداقل هزینه‌ای که می‌توانید برای کمک بلاعوض به کشور دومینیکا انتخاب کنید، ۱۰۰.۰۰۰ دلار است و به ازای بالا رفتن تعداد متقاضیان، این مبلغ نیز بیشتر می‌شود. به نکات زیر توجه کنید:

    • همسر متقاضی اصلی: ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا

    • خواهر و برادر متقاضی اصلی: ۵۰.۰۰۰۰ دلار آمریکا

    • هر فرد وابسته متقاضی اصلی: ۲۵.۰۰۰ دلار آمریکا

    همان‌طور که مشاهده کردید، ۱۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا برای دریافت پاسپورت کشوری با این مزایا، در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم است و پرداخت این هزینه برای اکثر افراد آن‌چنان سخت نیست.

    دومین مسیری که برای اخذ برنامه تابعیت کشور دومینیکا پیش روی متقاضیان است، سرمایه گذاری قابل بازگشت با خرید املاک در این کشور است.

    در این روش متقاضیان می‌توانند یکی از املاک کشور دومینیکا را به ارزش حداقل ۲۲۰.۰۰۰ دلار خریداری کنند و سپس باید به مدت ۳ سال منتظر بمانند و پس از گذشت این مدت زمان می‌توانند آن را به فروش برسانند.

    نکته قابل توجه درباره خرید املاک دومینیکا این است که متقاضیان برای این که بتوانند ملک خود را به یک متقاضی دیگر اخذ شهروندی بفروشند، این است که باید حداقل ۵ سال از تاریخ خرید ملک بگذرد.

    هزینه‌ای که برای خرید املاک در کشور دومینیکا باید در نظر داشته باشید، ۲۲۰.۰۰۰ دلار آمریکا به علاوه موارد زیر است:

    • همسر متقاضی اصلی: ۲۵.۰۰۰ دلار آمریکا

    • خواهر و برادر متقاضی اصلی: ۲۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا

    • خانواده تا چهار نفر: ۳۵.۰۰۰ دلار آمریکا

    • خانواده تا شش نفر: ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا

    • خانواده تا هفت نفر: ۷۰.۰۰۰ دلار آمریکا

    مزایای تابعیت کشور دومینیکا

    بالاتر اشاره شد که اخذ تابعیت این کشور مزایای بسیار زیادی را در برای متقاضیان به ارمغان می‌آورد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را ذکر خواهیم کرد:

    ۱-معافیت‌های مالی

    ۲-امکان سفر به بیش از ۱۴۰ کشور

    ۳-امکان انتقال تابعیت کشور دومینیکا به نسل‌های بعدی

    ۴-ارزان قیمت بودن پاسپورت دومینیکا نسبت به بقیه کشورها

    ۵-دائم‌العمر بودن شهروندی دومینیکا

    ۶-فرآیند اخذ پاسپورت بسیار کوتاه مدت

    ۷-بدون شرط حضور

    ۸-بدون شرط تسلط بر زبان انگلیسی

    ۹-بدون نیاز به انجام مصاحبه در دومینیکا

    همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برنامه تابعیت کشور دومینیکا مزایای بسیار با ارزشی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و باعث می‌شود این پاسپورت همواره طرفداران زیادی بین متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور داشته باشد.

    ضرورت مشورت با مشاوران مجرب مهاجرتی

    با توجه به مزایای بی‌شمار تابعیت دومینیکا، این کشور همواره یکی از مقاصد محبوب برای متقاضیان دریافت تابعیت‌های دوم بوده است. البته پیش از هر اقدامی برای دریافت تابعیت این کشور، توصیه می‌شود حتما با یک مشاور مجرب مهاجرتی مشورت کنید تا از صحت انجام فرآیند و همچنین واجد شرایط بودن خود برای دریافت تابعیت دومینیکا مطمئن شوید. 

    اگر تمایل پیدا کردید برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه شریف تریپ تماس بگیرید. این گروه با داشتن مشاوران با تجربه آماده خدمت به مهاجران عزیز به شکل آنلاین و ۲۴ ساعته است. با مشورت و همراهی با شریف تریپ، می‌توانید تابعیت این کشور کارائیبی زیبا را به دست آورید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.