phoneenvelopphone

حمایت مالی دولت دومینیکا برای پروژه زمین گرمایی در Roseau Valley

    دولت دومینیکا تصمیم‌ گرفت برای سال آینده، از توسعه پروژه زمین‌گرمایی شهر روسو  حمایت مالی انجام دهد. این حمایت مالی دومینیکا بر دو نقطه مهم متمرکز خواهد داشت: 

    ۱- ساخت نیروگاه زمین گرمایی 

    ۲- ساخت یک شبکه جدید انتقال با ظرفیت بالا

     

    وزیر دارایی دومینیکا، پروژه زمین گرمایی را به عنوان «تلاش دگرگون کننده» برای دولت دومینیکا و گامی مهم در تحقق اهداف تاب آوری کشور توصیف کرد. زیرا این پروژه با هدف ارائه ظرفیت ۱۰ مگاوات انرژی زمین گرمایی است.

     از زمان اعلام برنامه‌های اولیه در سال ۲۰۰۹ و اعلام نتایج اولیه حفاری در سال ۲۰۱۲، این پروژه شاهد تکمیل آزمایش جریان برای چاه‌های تولیدی خود و امضای قرارداد چارچوبی برای تولید هیدروژن سبز بوده است.

    درواقع این پروژه زمین گرمایی، سه هدف مهم را برای رشد اقتصادی دومینیکا برآورده می‌کند. این سه هدف عبارت‌اند از:

    ۱- کاهش هزینه برق در دومینیکا

    ۲- تولید ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز از منابع تجدیدپذیر

    ۳- تولید فعالیت های تجاری جدید بر اساس فراوانی منابع زمین گرمایی

     

    همچنین وزیر دارایی بر اهمیت توسعه نیروی کار ماهر تاکید کرد تا متخصصان محلی بتوانند، به توسعه مداوم زیرساخت های انرژی کشور کمک کنند. از این رو برای انجام این کار متخصصان محلی از فرصت های آموزشی متفاوتی، مانند دوره های کارآموزی در حین عملیات حفاری و برنامه های آموزشی ۶ ماهه در ایسلند بهره مند شده‌اند.

     

    تا به اینجای کار این پروژه بسیار طولانی و دشوار بوده است، اما دولت دومینیکا هنوز به این پروژه متعهد باقی‌مانده است تا به اهداف این پروژه برای آینده بهتر کشور دومینیکا دست‌ پیدا کند.