phoneenvelopphone

دومینیکا آماده جشن گرفتن هجدهمین سالگرد روز جهانی رودخانه‌ها ۲۰۲۳ است. امسال این جشن باشکوه سمت رودخانه زیبای سفید دلیس در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ به‌مدت سه روز برگزار می‌شود و در روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

این جشنواره هرساله توسط کمیته ارتقای دلیس با همکاری بخش جنگلداری شورای روستای دلیس و کمیته جهانی رودخانه‌ها برگزار می‌شود. 

در جشن رودخانه‌ها درواقع وجود بهترین منبع طبیعی روی زمین، یعنی  آب را جشن می‌گیرند. هدف اصلی از این فعالیت‌های برنامه ریزی شده، افزایش اهمیت آب را در بین مردم و وادار کردن آن‌ها به تفکر و جلوگیری از هدر رفتن آب است.

 این جشنواره مملو از سرگرمی‌، مسابقات و … خواهد بود. یعنی هر یک از این سه روز به انجام یک مراسم می‌پردازند. برنامه جشن روز جهانی رودخانه‌ها به‌شکل زیر است:

چهارشنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (روز درختکاری)

 روز اول مراسم رودخانه‌ها در دبستان دلیس و مجتمع آپارتمانی دلیس برگزار خواهد شد. این بخش از مراسم رودخانه‌ها مردم را به کاشت درخت تشویق می‌کند، چراکه درخت‌ها از رودخانه ها محافظت می کند.

شنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳ (روز پاکسازی و زیباسازی رودخانه‌ها) 

این رویداد نیز بخشی دیگر از مراسم رودخانه‌ها است که در دومینیکا به منظور افزایش حفاظت از پاکسازی رودخانه‌ها برگزار می‌شود، زیرا نظافت برای حفظ محیط زیست ضروری است. 

پس از پاکسازی رودخانه‌ مردم به زیباسازی و تزئین رودخانه می‌پردازند و جشن را ادامه‌ می‌دهند.

یکشنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ (نمایشگاه‌ها، برگزاری مراسم اصلی و مسابقات)

در این روز سوم رویداد، افراد ساعت ۱۰ صبح به کلیسا Laroche می‌روند و پس از انجام عبادات در ساعت ۱۱ از نمایشگاه محصولات بومی منطقه دیدن می‌کنند.

پس از آن دومینیکایی‌ها مراسم رسمی جشن رودخانه‌ها را ساعت ۱۳ پس از ناهار برگذار می‌کنند و به سرگرمی‌هایی، چون مسابقه خوردن میوه‌، مسابقات ورزش‌های آبی، نمایش های سرگرم کننده توسط گروه‌های فرهنگی اجرا می شود.