phoneenvelopphone

    امروز دومینیکا اخباری تحت عنوان «چند حقیقت جذاب در مورد دومینیکا که شاید نمی‌دانستید!» منتشر کرد.

     

    یکی از این حقایق درباره تاریخ فرهنگی این کشور است.

     آیا می‌دانستید دومینیکا توسط  کریستوف کلمب نامگذاری شده‌است؟ چرا که قبل از ورود کلمب، بومیان کارائیب این جزیره را (Watikbuli) می‌نامیدند ولی با ورود کلمب در سال ۱۴۹۳ در یک روز یکشنبه به این جزیره، آن را (Domingo) نام‌گذاری کرد. جالبی این موضوع اینجاست که (Domingo) به معنای (یکشنبه) است و پس از مدت‌ها مجدد به دومینیکا تغییر نام پیدا کرد.

     

    حقیقت جالب دیگر راجب پرچم این کشور است. تا به‌حال به پرچم ملی دومینیکا دقت کرده‌اید؟ پرچم ملی دومینیکا یکی از دو پرچم است که رنگ بنفش را در خود دارد.

     

    حقیقت بعدی درباره محیط زیست دومینیکا است. 

    این کشور به‌عنوان «جزیره طبیعت کارائیب» شناخته می‌شود زیرا، این جزیره دارای تنوع زیستی بالا و میزبان حیوانات و گیاهان نایابی مانند (طوطی Sisserou) است.

     

    تا به‌حال شنیده بودید که موز بزرگترین صادرات دومینیکا است؟
    صنایع اصلی این کشور کشاورزی، گردشگری است و بیش از ۲۰ درصد از زمین‌های این جزیره قابل کشت است. این زمین‌های فراوان قابل کشت و آب‌ و هوای استوایی این کشور باعث شده موز به خوبی در این منطقه تولید شود.

     

    می‌دانستید که بانک جهانی گزارش داده است که تولید ناخالص داخلی (GDP) این جزیره در سال، ۶۱۲۰۴۸۱۴۸ دلار آمریکا بوده است!؟

     

    این تنها چند مورد از حقایق جالبی بود که شاید درباره دومینیکا نمی‌دانستید. این جزیره کوچک کارائیب دارای تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت بکر و اقتصادی پویاست که ارزش کشف و بازدید دارد. پس اگر علاقه‌مند به سفر به مقاصد توریستی کمتر شناخته شده‌ای هستید، دومینیکا را حتما در لیست سفرهای بعدی خود قرار دهید!

    مطالغه بیشتر : تاریخچه دومینیکا