phoneenvelopphone

دومینیکا یکی از جزیره‌های حوزه دریای کارائیب است که به‌دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر به آن جزیره طبیعت نیز می‌گویند. به‌همین علت سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف برای داشتن تعطیلاتی آرام و به‌دور از شلوغی به این کشور سفر می‌کنند. اکثر افراد برای سفر به دومینیکا هواپیما را انتخاب می‌کنند. برای پرواز از تهران به دومینیکا، باید هزینه‌ای بین ۱۹۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان را بسته به روز و نوع پرواز بپردازید. 

 فاصله ایران تا دومینیکا

ایران به دومینیکا پرواز مستقیمی ندارد و برای رفتن به این کشور چاره‌ای جز پروازهای غیرمستقیم ندارید. به‌طور کلی، فاصله دومینیکا تا ایران حدود ۲۳ ساعت است و برای رفتن به دومینیکا می‌توانید ابتدا از تهران به فرانکفورت بروید که حدود ۵ ساعت و نیم است؛  بعد از آن به میامی بروید که زمان این پرواز حدود ۱۰ ساعت تخمین زده شده است؛ سپس از میامی به مقصد سان خوان فرود بیایید که این پرواز نیز ۲ ساعت به‌طول می‌انجامد و در آخر، پرواز از سان خوان به مقصد دومینیکا نزدیک به ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید.

هزینه سفر به کشور دومینیکا

هزینه سفر به کشور دومینیکا

هزینه های زندگی و سفر به دومینیکا در مقایسه با بقیه جزایر کارائیب، ایالات متحده و بریتانیا نسبتا پایین‌تر است. مواد غذایی محلی، حمل و نقل و اجاره گران قیمت نیستند. در این قسمت هزینه‌های سفر به دومینیکا را بررسی می‌کنیم.

۱-هزینه غذا و رستوران

برای غذا و رستوران از حدود ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار دومینیکا بسته به رستورانی که انتخاب میکنید باید بپردازید. برای تهیه آب معدنی ۲۱ دلار دومینیکا و اگر بخواهید یک فنجان چایی میل کنید، باید بابت آن ۷۴ دلار دومینیکا بپردازید.

۲- هزینه حمل و نقل

برای بررسی هزینه حمل و نقل می‌توان گفت که هزینه تاکسی به ازای هر یک کیلومتر ۱۵۰ دلار برای شما هزینه دارد. علاوه‌بر این، هزینه یک لیتر بنزین در دومینیکا ۶۰ دلار است.

۳- هزینه اقامت و هتل

به‌طور میانگین، هزینه اقامت در یک هتل دومینیکا حدودا ۲۰۸ دلار آمریکاست. با این حال، هتل و اقامتگاه‌های دیگری نیز در این شهر با قیمت‌های پایین‌تر پیدا خواهد شد که نیاز یک گردشگر را برای اقامت در کشور دومینیکا برطرف خواهد نمود.

جاهای دیدنی دومینیکا

جاهای دیدنی دومینیکا

دومینیکا مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی دارد که در این قسمت به معرفی تعدادی از این مکان‌های جذاب می‌پردازیم:

۱-شهر روسو

روسو پایتخت کشور دومینیکا است که یکی از شهرهای زیبای جهان به حساب می‌آید. کلیساها، بازارچه‌های فراوان، باغ‌های گل و موزه‌ها از جمله جاذبه‌های دیدنی روسو هستند. آب و هوای کشور دومینیکا و شهر روسو گرم و معتدل است و مقصد گردشگری مناسبی برای فصل زمستان به‌شمار می‌رود. این شهر به پارک ملی دومینیکا نزدیک است و آبشارهای دیدنی دومینیکا نیز در نزدیکی روسو قرار گرفته است. در این شهر تلفیقی از ساختمان‌ها، بازارها و اماکن سنتی و مدرن دیده می‌شود.

۲-وسوا | Sosua

وسوا یکی از شهرهای ساحلی کشور دومینیکا است که فاصله کمی با فرودگاه بین ‌المللی Puerto Plata دارد. این شهر به‌دلیل داشتن یک پارک زیرآب به بهشت غواصان معروف شده است. بر روی خشکی وسوا فعالیت‌های گوناگونی مثل دست فروشی، مغازه‌های سوغاتی فروشی و تفریحات آبی زیادی قرار دارد. 

۳- آبشارهای ترافالگار

یکی از مکان‌های دیدنی دومینیکا، آبشارهای دوقلوی ترافالگار است. این دو آبشار به‌عنوان مادر و پدر شناخته می‌شوند و فاصله بین آن‌ها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از طریق جنگل است. شما می‌توانید در استخر‌های آب گرم و سرد واقع در میان سنگ‌های گوگرد به آبتنی بپردازید.

۴-پارک‌های ملی دومینیکا

کشور دومینیکا دو پارک ملی دارد که هر دو از جاذبه‌های دیدنی این کشور به‌حساب می‌آیند. پارک ملی مورن ترویس پیتون و  پارک ملی کابر‌یت از نظر پوشش گیاهی و جانوری، دو مکان دیدنی در کشور دومینیکا هستند. پارک ملی کابر‌یت در شمال غربی دومینیکا قرار گرفته است. جنگل‌های پارک ملی کابریت محل زندگی جانوران و پرندگان خاص است. این پارک دارای پوشش گیاهی پهن برگ و سرخس‌های بزرگ زیبایی است و با پیاده‌روی در این منطقه می‌توانید تجربه خاصی را داشته باشید.

 

پارک ملی مورن ترویس در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر روسو واقع شده است و به آن جواهر دومینیکا گفته می‌شود. دو آبشار معروف کشور دومینیکا یعنی آبشارهای ویکتوریا و ترافالگار فالز نیز در این محدوده واقع شده‌اند. یکی از نکات برجسته درباره این پارک این است که زمین آن ۱۷۰۰۰ هکتار شامل آبشار ویکتوریا، ترافالگار فالز، دریاچه بوئری غبارآلود، استخر زمرد، دره غرق شده در بخار، حوضچه های آب جوش و چشمه های آب گرم است.

دومینیکا

شریف تریپ، در مسیر گرفتن و تمدید پاسپورت دومینیکا کنار شماست

اگر به‌دنبال سفر به دومینیکا یا دریافت پاسپورت این کشور هستید، شریف تریپ اینجاست تا در تمام این مراحل به شما کمک کند. این تیم فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ شروع کرده است و در حال حاضر برای دریافت ویزا و پاسپورت دومینیکا به مشتریان کمک می‌کند. بنابراین اگر قصد گرفتن پاسپورت دومینیکا و زندگی در آن را دارید به آژانس گردشگری شریف تریپ مراجعه کنید از متخصصان حقوقی این تیم کمک بگیرید.