phoneenvelopphone

سنت لوسیا، کشوری کوچک در دریای کارائیب است که در همسایگی جزایر مارتینیک و سنت وینسنت قرار دارد. آب و هوای این کشور مرطوب و استوایی است و با مساحتی معادل ۶۱۶ کیلومتر مربع، میزبان جنگل‌های بارانی و رشته‌کوه‌های بلند آتشفشانی است. طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی خاص سنت لوسیا باعث شده تا افراد زیادی برای زندگی آن را انتخاب کنند. به همین خاطر اقوام گوناگونی در این جزیره زندگی می‌کنند، اما با این وجود، همه در صلح و آرامش هستند و به عقاید یکدیگر احترام می‌گذارند.

از طرف دیگر، سنت لوسیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که در جستجوی تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز هستند؛ اگر شما هم از تماشای مناظر بکر و طبیعی لذت می‌برید، حتما می‌دانید که آگاهی از هزینه‌های مقصد تا چه اندازه می‌تواند در تجربه سفر موثر باشد. بنابراین با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی هزینه‌های زندگی در سنت لوسیا بپردازیم.

هزینه‌های مسکن در سنت لوسیا

هنگامی که از هزینه‌های زندگی در یک کشور صحبت می‌کنیم، اولین سوالی که در ذهن اغلب افراد ایجاد می‌شود در رابطه با «هزینه‌های مربوط به مسکن» است. با توجه به اینکه جمعیت سنت لوسیا در مقایسه با وسعت آن بسیار کمتر است، زمین‌های متنوع و زیادی برای خرید در این جزیره وجود دارند. به همین خاطر هزینه‌های مربوط به مسکن نیز پایین است و افراد قدرت انتخاب زیادی برای خرید خانه دارند. 

همین موضوع باعث شده تا سنت لوسیا به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای مهاجرت و حتی سرمایه‌گذاری املاک تبدیل شود.

توجه: در سنت لوسیا، مناطق شمالی لوکس‌تر هستند،؛ بنابراین اگر به‌دنبال زندگی در محیطی پیشرفته‌تر هستید، می‌توانید در این مناطق خانه خود را خریداری کنید.

هزینه‌های مسکن در سنت لوسیا

هزینه‌های مواد غذایی در سنت لوسیا

در تمام مناطق جهان، بسته به اینکه از مواد غذایی داخلی استفاده می‌کنید یا وارداتی، هزینه تامین خوراک می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی سرسبز و حاصلخیز در سنت لوسیا، محصولات فراوانی مثل برنج و انواع میوه‌ها و سبزیجات در این کشور کشت می‌شوند. بنابراین در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه‌ تامین مواد غذایی در این کشور پایین است و نگرانی‌ای از این بابت نداشته باشید.

البته برخی اقلام خوراکی مانند شیر و گوشت از سایر کشورها وارد سنت لوسیا می‌شوند و نسبت به کشورهایی که دامپروری دارند باید هزینه بیشتری را برای تهیه آن‌ها پرداخت کرد.

هزینه‌های حمل و نقل در سنت لوسیا

دو فرودگاه در جزیره سنت لوسیا وجود دارد که یکی فرودگاه بین‌المللی Hewanorra و دیگری فرودگاه جورج چارلز است. به همین خاطر، رفت و آمد به سایر کشورها راحت است. اما در رابطه با وضعیت حمل و نقل داخلی، اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل شهری مینی‌بوس است و با وجود تاکسی‌های خصوصی که در سرتاسر جزیره حضور دارند، باید هزینه زیادی را برای استفاده از آن‌ها بپردازید. بنابراین به‌صرفه‌تر است که برای رفت و آمد خود در سطح جزیره از مینی‌بوس استفاده کنید.

نکته: با توجه به اینکه مسافت در جزیره سنت لوسیا کوتاه است، حتی اگر به‌صورت مداوم نیز از تاکسی استفاده کنید نیازی به پرداخت کرایه زیاد ندارید. 

هزینه‌های بهداشت و درمان در سنت لوسیا

از آنجایی که دولت سنت لوسیا اهمیت زیادی برای سلامت مردم خود قائل است، سیستم بهداشت و درمان در سنت لوسیا پیشرفته است و در اکثر نقاط جزیره می‌توانید به پزشکان و مراکز بهداشتی دسترسی داشته باشید؛ برای استفاده از خدمات درمانی عمومی می‌توانید به‌سراغ مراکز بهداشتی دولتی بروید که خدمات خود را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند، اما اگر به‌دنبال مراکز پیشرفته‌تر درمانی هستید، باید به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنید که در مقایسه با سایر جزایر کارائیب، هزینه بیشتری را برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند. 

هزینه‌های تحصیل در سنت لوسیا

در جزیره سنت لوسیا، تحصیل برای همه افراد تا سن ۱۵ سالگی اجباری و البته رایگان است و برای تحصیل در مقاطع بالاتر، با توجه به نوع رشته و دانشگاهی که انتخاب می‌شود باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کرد، زیرا سنت لوسیا دارای چند مرکز پزشکی، یک دانشگاه بین‌المللی و یک مرکز آموزش از راه دور است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به سنت لوسیا را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تامین مسکن در خارج از دانشگاه به‌مراتب بیشتر است و تامین هزینه‌های مربوط به بیمه نیز بر عهده خودتان است.

هزینه فعالیت‌های تفریحی در سنت لوسیا

با توجه به طبیعت منحصربه‌فردی که سنت لوسیا دارد، گزینه‌های تفریحی زیادی پیش روی شماست که در بسیاری از موارد برای لذت بردن از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد ندارید. علاوه‌براین، با توجه به اهمیت مردم سنت لوسیا به حفظ و معرفی آداب و رسوم محلی، جشنواره‌های متنوعی در این جزیره بر پا می‌شوند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و با فرهنگ زیبای جزیره آشنا شوید. 

با این حال، در برخی موارد مانند گشت و گذار با قایق‌های کروز یا سوارکاری در سواحل باید هزینه‌ای مشخص را بپردازید.

هزینه‌های تحصیل در سنت لوسیا

وضعیت مشاغل مختلف در سنت لوسیا

تا اینجای مقاله در رابطه با هزینه‌ بخش‌های مختلف در سنت لوسیا صحبت کردیم، اما برای بررسی بیشتر و درک بهتر این موضوع، بیایید نگاهی به وضعیت مشاغل مختلفی که در این جزیره وجود دارند بیندازیم. 

بخش مهمی از اقتصاد سنت لوسیا حول محور فعالیت‌های گردشگری و کارهای خدماتی مثل بانکداری و شرکت‌های بیمه می‌چرخد، اما با توجه به آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیزی که این جزیره دارد، کشاورزی بزرگ‌ترین سهم را در تامین معاش مردم بر عهده دارد. 

بنابراین اغلب مردم از وضعیت مالی نسبتا خوبی برخوردار هستند و برای تامین هزینه‌های زندگی خود با چالش‌های جدی مواجه نمی‌شوند.

زندگی در سنت لوسیا، جزیره‌ای محبوب در کارائیب

سنت لوسیا جزیره‌ای آرام در دل دریای کارائیب است که به خاطر جاذبه‌های گردشگری، منابع طبیعی دست‌نخورده و فرهنگ غنی که دارد، به مقصدی پرطرفدار برای مسافران تبدیل شده است و حتی توجه مهاجران را نیز به خودرو جلب کرده است. بر همین اساس، ما در این مقاله هزینه‌های زندگی در سنت لوسیا را برای شما توضیح دادیم تا در صورت سفر به این جزیره یا اقامت در آن، بتوانید به بهترین شکل هزینه‌های خود را مدیریت کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه‌های زندگی در هر کشور بسته به سبک زندگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد و نمی‌توان نسخه‌ای قطعی برای همه افراد تجویز کرد.