phoneenvelopphone

    دومینیکا به عنوان امن ترین کشور در بین جزایر کارائیب در گزارش شهروندی جهانی 2023 رتبه بندی شد. دومینیکا در دومین گزارش سالانه شهروندی جهان که توسط شرکت مشاوره و بازاریابی دولتی پیشرو در جهان، CS Global Partners منتشر شد، به عنوان امن ترین مکان در دریای کارائیب انتخاب شد.

     

    با استفاده از داده‌های شاخص شهروندی جهانی (WCI)، مبتنی بر داده‌های گزارش شهروندی جهان که 188 کشور را می سنجد، جزیره طبیعت با امتیاز 76.9 در صدر ستون ایمنی و امنیت در منطقه قرار گرفت. و این رتبه بندی آن را به سی و هشتمین مکان امن در عرصه بین المللی رساند.

     

    در دریای کارائیب، گرانادا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا و آنتیگوا و باربودا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.  ایسلند (۱)، نیوزیلند (۲) و سوئیس. (۳) برای دومین سال متوالی رتبه‌های برتر خود را در سطح جهانی حفظ کردند، در حالی که غول های اقتصادی مانند ایالات متحده (۶۵) و چین (۱۱۱) بسیار بیشتر از دومینیکا عقب افتادند.

     

    دومینیکا همچنان بر ایمنی فیزیکی، حاکمیت قانون و ثبات سیاسی تاکید دارد و در دسته بندی هایی مانند صدای مردم و مسئولیت پذیری مسئولین در رتبه های بالایی قرار دارد، جایی که شهروندان احساس می کنند برای پاسخگویی رهبران به خواسته ها و نیازهایشان قدرت دارند.

    کشورهای کارائیب که طرح‌های مهاجرت از راه سرمایه گذاری را ارائه می‌دهند، به شهروندان جهانی دسترسی به برخی از بهترین بازارهای مسافرتی و اقتصادی جهان را نیز می‌دهند. دومینیکا در سال ۱۹۹۳ از اتباع خارجی برای دریافت شهروندی استقبال کرد. این جزیره از نظر سیاسی و اقتصادی با ثبات است. نرخ جرم و جنایت پایین و فرصت‌های سرمایه گذاری غنی وجود دارد.