phoneenvelopphone
timer4 دقیقه

    دومینیکا کشوری آرام با طبیعتی بی‌نظیر در حوزه دریای کارائیب است. این کشور یکی از مقصدهای مورد علاقه مردم دنیا برای سفر و گذراندن تعطیلات است. علاوه‌براین، دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسورت‌های دنیا را دارد که این باعث جذابیت بیش از پیش این کشور شده است؛ به‌گونه‌ای که با پاسپورت این کشور شما می‌توانید به ۱۴۰ کشور در ۵ قاره جهان بدون ویزا سفر کنید. 

    همین موضوع باعث شده تا شهروندان کشورهایی که پاسپورت معتبری ندارد، به فکر اخذ پاسپورت دومینیکا باشند. در نتیجه به‌وسیله آن می‌توانند سفرهای کاری و تفریحی راحت‌تری داشته باشند و نیازی به گذراندن فرایند طولانی و وقت‌گیر ویزا نداشته باشند. با توجه به درخواست‌های زیاد برای مهاجرت به آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا، در این مقاله به بررسی ویزا مولتی آمریکا با پاسپورت دومینیکا می‌پردازیم. 

    ویزای مولتی به چه ویزایی گفته می‌شود؟

    ویزای مولتی یا چندگانه به نوعی از ویزا گفته می‌شود که دارنده آن اجازه دارد در یک بازه زمانی مشخص، چندین‌بار به کشور مورد‌نظر سفر کند. 

    ویزای مولتی معمولا برای مدت مشخصی معتبر است. به این دوره زمانی دوره اعتبار می‌گویند و ممکن است این اعتبار از ۶ ماه تا ۱۲ ماه و حداکثر تا ۲۴ ماه باشد. در مدت اعتبار، دارنده ویزا می‌تواند با توجه به محدودیت‌های مختلف در سفر، چندین بار به کشور مقصد سفر کند و سپس به کشور خود برگردد.

    با پاسپورت دومینیکا به چه کشورهایی می‌توان رفت؟

    با پاسپورت دومینیکا به چه کشورهایی می‌توان رفت؟

    همانطور که قبلا گفتیم با داشتن ویزای دومینیکا به کشورهای زیادی می‌توان سفر کرد. در این قسمت، به معرفی بعضی از کشور‌های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می‌پردازیم. 

    شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون ویزا به کشور‌های اروپایی مثل انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، صربستان، مجارستان، روسیه، فنلاند، ارمنستان، یونان، اتریش، بلاروس، قبرس، پرتغال، سوئیس و اوکراین سفر کنید. همچنین شما با پاسپورت دومینیکا، می‌توانید به کشور‌های آمریکایی مانند برزیل، پرو، کلمبیا و ونزوئلا  نیز بدون نیاز به ویزا سفر داشته باشید.

    علاوه‌براین، با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توان به کشور‌های آسیایی مانند چین، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ و همچنین کشور آفریقایی مصر بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کرد. مدت زمان اقامت در این کشورها محدود بوده و برای بعضی از کشورها مانند اکثر کشورهای اروپایی ۹۰ روز است، اما چون دومینیکا جزو کشورهای مشترک‌المنافع است، شما می‌توانید با داشتن پاسپورت این کشور به‌راحتی به کشورهای انگلستان، ولز و ایرلند سفر کنید و حتی به مدت ۶ ماه در این کشورها اقامت داشته باشید. 

    منظور از کشورهای مشترک‌المنافع، مجموعه‌ای از ۵۶ کشور مستقل است که همه آن‌ها به جز موزامبیک و کامرون قبلا مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده‌اند. این کشورها شامل استرالیا، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو (در اقیانوسیه)، کانادا (در آمریکای شمالی)، بلیز (در آمریکای جنوبی)، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، گرنادا، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین (در هند غربی و جزایر کارائیب) هستند.

    سفر به آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا

    یکی از رویاهای این روزهای مردم جهان، سفر یا مهاجرت به آمریکا است. دلیل این موضوع رفاه بالای مردم آمریکا، شرایط عالی برای زندگی و شروع کسب‌وکار در این کشور است. حتی خیلی از افرادی که در بهترین کشورهای اروپا زندگی می‌کنند هم در تلاش برای مهاجرت به آمریکا هستند. خبر خوب این است که شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید به آمریکا سفر کنید. با اخذ این پاسپورت نه تنها آمریکا بلکه مسیر سفر به ۱۴۰ کشور برای شما راحت میٰ‌شود.

    ویزای ۱۰ ساله آمریکا با پاسپورت دومینیکا

    ویزای ۱۰ ساله آمریکا با پاسپورت دومینیکا

    وقتی برای ویزای آمریکا با پاسپورت دومینیکا اقدام می‌کنید به این نکته دقت کنید که انقضای پاسپورت دومینیکا ۱۰ ساله است و هنگامی که با پاسپورت دومینیکا به سفارت آمریکا مراجعه می‌کنید، می‌توانید ویزای مالتی ۱۰ ساله آمریکا را دریافت کنید. مثلا ایرانیانی که دارای پاسپورت دومینیکا هستند می‌توانند برای ویزای ۱۰ ساله آمریکا درخواست دهند و با مراجعه به نزدیک‌ترین سفارت، در ۸ هفته ویزای آمریکا را دریافت کنند. 

    مدارک لازم برای دریافت ویزای آمریکا با پاسپورت دومینیکا

    با توجه به این موضوع که آمریکا در ایران سفارت‌خانه فعالی ندارد، ایرانیانی که قصد گرفتن ویزای آمریکا را دارند باید به یکی از کشورهای اطراف مراجعه کرده و مدارکی شامل فرم درخواست ویزا، پاسپورت دومینیکا، عکس پاسپورتی، تمکن مالی، گردش حساب و بیمه مسافرتی را ارائه بدهند.

    مطالعه بیشتر: سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

    شریف تریپ، راهنمای شما در سفر به آمریکا

    اگر شما هم از جمله افرادی هستید که رویای سفر یا مهاجرت به آمریکا را دارید، می‌توانید با دریافت پاسپورت دومینیکا، ویزای مولتی آمریکا را به‌دست آورید. شریف تریپ با بهره‌گیری از تیمی باتجربه، تمامی مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا را برای شما انجام خواهد داد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، رویای سفر به آمریکا را محقق کنید.