phoneenvelopphone

دلیل انتخاب دومینیکا

دومینیکا یکی از عجیب‌ترین و زیباترین جزایر کارائیب است . این جزیره بیش‌از هر جزیره دیگر این منطقه، در حفظ جنگل‌های محلی و حیوانات وحشی محتاط بوده‌است به‌همین خاطر، جنگل های سرسبز و طبیعتی بکر و بی‌نظیرش، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. 

در حقیقت، این جزیره یکی از مناطق بکر و محافظت شده در نیم‌کره غربی به حساب می‌آید. این امر باعث شده دومینیکا مقصد خوبی برای ماجراجویان و علاقه‌مندان به طبیعت برای داشتن تعطیلاتی بی‌نظیر باشد.

دریاچه‌های خروشان،آبشارها و رودخانه ها و چشمه‌های گوگرد گرفته تا مناظر بی‌نظیر در زیر آب‌ برای غواصان همه و همه از جمله مناظر بی‌نظیر و چشم نواز این جزیره می‌باشد. دومینیکا از دیدگاه زمین شناسی جوان ترین جزایر آنتیل کوچک است و به همین دلیل در آن فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی دیده می شود. همین طور دومین دریاچه آبگرم جهان که دریاچه جوشان نامیده می شود در این کشور قرار دارد.

در ادامه قصد دارین برخی نکات جذاب از سفر به دومینیکا را در اختیار شما قرار بدیم، پس تا پایان این سفر همراه شریف تریپ باشید!

 

چه‌ نکاتی بهتر است قبل سفر به دومینیکا بدانیم؟

 ۱. بهترین ماه برای بازدید از دومینیکا

بهترین زمان برای بازدید از دومینیکا از ماه اکتبر تا ژانویه است چرا که علاوه بر هوایی خنک و رطوبت کمتر ، نرخ هتل ها پایین تر است .فصل بارانی دومینیکا بین اوت و اکتبر رخ می دهد و جزیره در این زمان از سال مستعد طوفان های گرمسیری است.

دومینیکا به طور عمده در حجم وسیعی از جنگل ها پوشیده شده و خانه ی دوم جنگل های داغ جهان است. این کشور جزیره ای از آب و هوای گرمسیری تحت تاثیر بادهای شمال شرقی برخوردار است. باران های سنگینی در این کشور می بارد و سیلاب را به وجود می آورد، به طور معمول اواخر تابستان طوفان هایی در این کشور رخ می دهد.

۲. ارزان‌ترین فصل برای سفر به دومینیکا

در ماه‌های ژانویه تا اوایل دسامبر اگرچه شانس بارندگی بسیار است ولی، هزینه هتل‌ها و سفر به دومینیکا بسیار کم است. به همین‌ علت می‌توانید پول بسیاری را برای ادامه سفر و گردش خود پس‌انداز کنید. 

۳.فرهنگ و آداب رسوم مردم دومینیکا

فرهنگ دومینیکا شکل گرفته از فرهنگ‌های اجداد فرانسوی، آفریقایی، اروپایی و کرئولی می‌باشد. گرچه بسیاری از جاده‌ها و جاذبه‌های گردشگری به انگلیسی و فرانسوی نامگذاری شده ولی غذا و آداب‌رسوم آنها با آفریقایی آمیخته شده است. اکثر دومینیکن ها از تبار آفریقایی هستند و عموما صمیمی و دوستانه می‌باشند .

زبان رسمی دومینیکا انگلیسی می‌باشد و اکثرا مردم آن به به راحتی صحبت و درک می‌کنند . اقتصاد دومینیکا در ابتدا مبتنی بر کشاورزی (موز) بود اما، در سالهای اخیر به سمت گردشگری حرکت کرده است.

دلار شرقی کارائیب (XCD)، مورد اسفاده هشت جزیره ارز رسمی دومینیکا است. یک دلار کارائیب شرقی تقریباً برابر با 0.37 دلار است اما دلار شرق کارائیب به نرخ دلار آمریکا اغلب در نوسان است، بنابراین قبل از رفتن آخرین نرخ ارز را بررسی کنید.

 شما می‌توانید دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس را با دلارهای کارائیب شرقی در بانکهای سراسر جزیره مبادله کرد یا از دستگاههای خودپرداز در فرودگاه یا برخی هتلها برداشت کرد. هرچند که عمده کارتهای اعتباری در بیشتر معاملات پذیرفته می‌شوند، اما برخی از فروشندگان کوچک فقط ممکن است پول محلی دومینیکا را بپذیرند.


۴. غذا‌های محبوب دومینیکا را فراموش نکنید!

بهترین انتخاب شهر روزآو  Roseau (پایتخت و بزرگترین شهر دومینیکا) است. جایی که می‌توانید غذاهای ارزان قیمت کارائیب با استانداردهای اروپایی پیدا کنید. در بازار شهر انواع غذاهای دریایی تازه  مانند صدف حلزونی که از که غذای مورد علاقه دومینیکن محسوب می‌شود به فروش میرسد .همچنین می‌توان به  tee-tee-ree (کیک ماهی کوچک) اشاره کرد که غذایی بی‌نظیر است .

از دیگر غذاها میتوان به سوپ کدو تنبل ، گیاهان سرخ شده و آب‌پز خورشت غنی که از گوشت بز تهیه شده است اشاره کرد.در صورت مراجعه به آبشارهای معروف Trafalgar، حتماً یک وعده غذایی را در جنگلهای بارانی Papillote توصیه میشود .

منوی این رستوران در درجه اول از غذاهای دریایی تشکیل شده است و دلیل اصلی بازدیدکنندگان از این غذای خاص محیط مربوط به آن است. بازدید کنندگان می توانند از وعده های غذایی خود در یک جنگل بارانی واقعی لذت ببرند .اگر فقط به دنبال نوشیدنی یا بشقاب کوچک هستید ، کافه راک راک در رزائو بروید . همچنین این کافه همچنین انواع میوه های گرمسیری را ارائه می دهد. 

۴. خیال آسوده از امنیت دومینیکا

دومینیکا جزیره ای بسیار امن در کارائیب است و سرقت و کلاه‌برداری بسیار نادر است ، ساکنان این جزیره سعی در کمک شما دارند تا اوقات خوشی را در جزیره داشته باشید .

رانندگی در دومینیکا ممکن است برای شما کمی سخت باشد چرا که رانندگی در سمت چپ است و بسیاری از گردشگران در اولین حرکت خود به مشکل میخورند . بهتر است رانندگی را به غهده ساکنان بگذارید و از تاکسی و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

دومینیکا همچنین به آب تمیز شهرت دارد و کسانی که در این جزیره زندگی می کنند، اغلب آب خود را از سرچشمه ها و شیر آب ( که از کلر فراوان استفاده شده ولی کاملا بی‌خطر است ) استفاده میکنند ولی بهتر است که این آب را برای استحمام استفاده کنید و از آب‌های بطری استفاده کنید .

۵. گردش در همه مناطق دومینیکا

بهترین راه برای بازدید از همه مناطق دومینیکا، تاکسی یا ماشین است و کسانی که تصمیم به سفر با ماشین نمی‌گیرند تفریحات خود را به سواحل جنوب غربی محدود میکنند. پیشنهاد ما به شما اتومبیل های اجاره‌ای و خدمات تاکسی در مرکز شهر رزائو در دو فرودگاه جزیره موجود است، تا بتوانید به خوبی و از تمامی مناطق این جزیره زیبا و پر از عجایب بازدید کنید.

هزینه سفر به دومینیکا


اگر می‌خواهید یک دید کلی از هزینه سفر خود به دومینیکا به دست آورید، باید بگوییم هزینه متوسط سفر یک هفته‌ای به دومینیکا، حدود ۲.۲۸۲ دلار به ازای هر فرد و حدود ۳.۹۸۳ دلار آمریکا برای یک زوج بدون فرزند و با در نظر گرفتن هزینه پرواز تخمین زده شده است.

هتل‌ها و مراکز اقامتی این کشور در ماه‌های جولای تا دسامبر بیشترین مقدار هزینه را برای اجاره اتاق‌ها به مسافران دریافت می‌کنند. به‌طوری که هزینه اقامت یک شب در دومینیکا در طول این ماه‌ها، حدود ۵۱ دلار آمریکا خواهد بود.

از طرف دیگر، هزینه هتل‌های این کشور در ماه‌های ژانویه یا آوریل به پایین‌ترین مقدار خود می‌رسد و اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف اقامت خود کنید، بهتر است در این ماه‌ها سفر کنید. هزینه اقامت یک شب در طول این مدت زمان در هتل‌های دومینیکا حدود ۲۹ دلار آمریکا است.

از طرف دیگر، هزینه متوسط سرو وعده‌های غذایی در رستوران‌های کنار جاده (بدون محل برای نشستن) در دومینیکا برای هر نفر حدود ۱۲ دلار آمریکا است. همچنین هزینه خوردن غذا در رستوران‌هایی که محلی برای نشستن دارند، برای دو نفر حدود ۱۴ دلار آمریکا خواهد بود.

اگر به جاذبه‌های توریستی و تفریحی این کشور فکر می‌کنید، باید بگوییم هزینه تورهای گروهی معمولا حدود ۱۰ دلار و نمایش و تئاتر حدود ۱۸ دلار آمریکا هستند.

نکته دیگری که مسافران دومینیکا باید بدانند، هزینه حمل و نقل در این کشور است. بد نیست بدانید هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی در این کشور حدود ۸ دلار آمریکا است.

مسافران دومینیکا در مورد آب و هوای این کشور بهتر است بدانند گرم‌ترین ماه‌های این کشور از ماه می تا نوامبر ادامه دارند. متوسط دمای این کشور حدود ۳۱ درجه است.

همچنین ماه‌های بارانی این کشور از ژوئن تا اکتبر هستند و متوسط میزان بارندگی در دومینیکا ۱۱۳ میلی‌متر است.

بهترین هتل های دومینیکا

از اصلی‌ترین مواردی که باید در راهنمای سفر به دومینیکا به آن اشاره کنیم، بهترین هتل‌های این جزیره برای اقامت است. سه انتخاب برتر شما برای هتل، موارد زیر هستند:

  • هتل ساحلی پورتسموث
  • آپارتمان کلبه چز اوپلیا
  • اقامتگاه های کالیبیشی

بهترین مقاصد دیدنی در دومینیکا

اگر به دومینیکا سفر می‌کنید، بازدید از مقاصد دیدنی زیر را نباید از دست بدهید:

  • آبشار ترافالگار
  • دریاچه جوش
  • باغ‌های استوایی پاپیلوت
  • سواحل دومینیکا
  • مسیر طبیعت استخر زمرد
  • روستاهای تاریخی کنار دریای کارائیب

شریف تریپ، همراه مطمئن شما در سفر به دومینیکا

موسسه شریف تریپ یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات ویزا و پاسپورت در ایران است. این موسسه با درک نیازهای مسافران ایرانی، سعی دارد تا با ارائه خدمات حرفه‌ای، فرآیند سفر به دومینیکا را برای شما راحت‌تر کند. کارشناسان مجرب شریف تریپ در کمترین زمان ممکن، ویزای سفر به دومینیکا را برای شما صادر می‌کنند تا بتوانید بدون دغدغه، از تعطیلات خاطره‌انگیز خود در این جزیره زیبا لذت ببرید.