phoneenvelopphone
timer4 دقیقه

    دومینیکا بهره‌مند از موقعیت جغرافیایی مناسب در منطقه دریای کارائیب است. دومینیکا توانسته طی سالیان اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و کسب شهروندی متقاضیان تبدیل شود.

    یکی از دلایل اصلی جذابیت پاسپورت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور جهان از جمله انگلیس است.

    با توجه به شرایط سخت اقتصادی و سیاسی حاکم بر بسیاری از کشورها، بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته‌تر و باثبات‌تری چون انگلیس هستند. اما معمولا فرایند مهاجرت مستقیم به این کشورها با دشواری‌ها و محدودیت‌های زیادی همراه است.

    از این رو، کسب شهروندی و پاسپورت دومینیکا می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر و اقامت در انگلیس باشد. در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلف اقامت طولانی مدت در انگلیس با بهره‌مندی از مزایای پاسپورت قدرتمند دومینیکا را مورد بررسی قرار دهیم.

    اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا امکان‌پذیر است؟

    اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا امکان‌پذیر است؟

    بله! یکی از راه‌های سفر یا مهاجرت به انگلیس، دریافت پاسپورت دومینیکا است. در واقع دومینیکا جزو کشورهای مشترک‌المنافع با انگلستان بوده و به همین جهت از حمایت انگلستان برخوردار است. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا در کشورهای حوزه بریتانیا یعنی انگلستان، ایرلند، ولز و … اقامت داشته باشید و با هر بار ورود و خروج تا ۶ ماه در انگلستان اقامت خود را تمدید کنید. 

     

    منظور از کشورهای مشترک‌المنافع، مجموعه‌ای از ۵۶ کشور مستقل است که همه آن‌ها بجز موزامبیک و کامرون قبلا مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده‌اند. این کشورها شامل استرالیا، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو (در اقیانوسیه)، کانادا (در آمریکای شمالی)، بلیز (در آمریکای جنوبی)، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، گرنادا، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین (در هند غربی و جزایر کارائیب) هستند.

    با پاسپورت دومینیکا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

    همانطور که قبلا گفتیم، با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توان به بیش از ۱۴۰ کشور سفر کرد. در این قسمت به‌ معرفی تعدادی از کشور‌هایی می‌پردازیم که تنها با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا و بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.

    شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون ویزا به کشور‌های اروپایی مثل انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، صربستان، مجارستان، روسیه، فنلاند، ارمنستان، یونان، اتریش، بلاروس، قبرس، پرتغال، سوئیس و اوکراین سفر کنید. به‌علاوه، شما با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به کشور‌های آمریکایی مانند برزیل، پرو، کلمبیا و ونزوئلا  نیز بدون نیاز به ویزا سفر داشته باشید.

    همچنین سفر به کشور‌های آسیایی مانند چین، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ و همچنین کشور آفریقایی مصر بدون نیاز به داشتن ویزا و فقط با پاسپورت دومینیکا برای شما ممکن می‌شود.

     مزایای پاسپورت دومینیکا برای اقامت در انگلیس

    با دریافت پاسپورت دومینیکا، می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به ویزا به کشورهای اروپایی مانند کشورهای حوزه شنگن و انگلستان سفر کنید.علاوه‌براین، می‌توانید به مدت ۶ ماه در انگلستان اقامت داشته باشید. پس از پایان این مدت زمان و برگشتن به انگلستان، این زمان قابل تمدید است. 

    داشتن پاسپورت دومینیکا به شما این امکان را می‌دهد تا با اجاره یک خانه و داشتن محل سکونت، حساب بانکی برای خود ایجاد کنید و بعد از پیدا کردن کار برای اقامت در انگلیس اقدام نمایید.

    قیمت پاسپورت دومینیکا

    هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به‌صورت کلی، برای افراد مجرد ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، برای زوج‌هایی که فرزند ندارند ۱۵۰ دلار، برای خانواده‌هایی که یک یا دو فرزند زیر ۱۸ سال دارند ۱۷۵ هزار دلار و در آخر به ازای هر فرزند دیگر ۲۵ هزار دلار به این هزینه اضافه می‌شود.

     

    یک سری هزینه اضافی نیز در این فرایند وجود دارد از جمله:

    • هزینه پردازش هر پرونده (پروسسینگ فی) 1000 دلار

    • هزینه بررسی امنیتی : متقاضی اصلی 7500 دلار + 4000 دلار برای هر نفر بالای 16 سال

    • هزینه صدور شناسنامه : 250 دلار برای هر نفر

    • هزینه صدور پاسپورت : 80 دلار برای هر نفر (فوری: 1200 دلار)

    • هزینه های ثبت و حق الوکاله وکیل رسمی دولت دومینیکا : 10000 دلار برای هر پرونده

     

    مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

    مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

    یکی از روش‌های گرفتن پاسپورت دومینیکا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا و دریافت پاسپورت آن به مدارک و اسنادی احتیاج دارید. در این قسمت لیستی از اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت دومینیکا را برای شما آماده کرده‌ایم:

    • کپی تمامی مدارک تحصیلی

    • گواهی اسکان معتبر

    • گزارش پزشکی معتبر

    • مدرک تمکن مالی کافی (به صورت ارائه صورتحساب بانکی)

    • کپی تمامی صفحات پاسپورت 

    • کپی کارت شناسایی یا ID کارت

    • کپی شناسنامه

    • گواهی ازدواج

    • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید

    • گواهی عدم سوء پیشینه

    شریف تریپ، در مسیر اخذ پاسپورت دومینیکا در کنار شماست

    اگر به‌دنبال دریافت پاسپورت کشور دومینیکا هستید، شریف تریپ اینجاست تا در تمام این مراحل به شما کمک کند. شریف تریپ به‌صورت رسمی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد تا در راستای مشاوره اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت دومینیکا به هموطنان کمک کند و تا به امروز ۳۲۰ پرونده موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است. این تیم در سال ۱۴۰۱ با دریافت مجوز از دولت دومینیکا به‌عنوان نماینده دولت دومینیکا فعالیت خود را گسترش داد. بنابراین اگر قصد گرفتن پاسپورت دومینیکا و زندگی در آن را دارید، به آژانس گردشگری شریف تریپ مراجعه کنید و از کارشناسان حقوقی این تیم کمک بگیرید.