دومینیکا پاسپورت

فرصت طلایی دریافت تابعیت دومینیکا با  شریف تریپ

آخرین اخبار

آخرین مقالات

تغییرات اساسی در برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری سنت کیتس و نویس

فهرست محتوا

اخبار شهروندی مورخ 06/05/1402

طی بیانیه مطبوعاتی مورخ 05/05/1402 و بر اساس تغییرات صورت گرفته در دی ماه 1401، دولت سنت کیتس و نویس گام جسورانه‌ای در راستای تغییر بیشتر برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری برداشته است.

نخست وزیر محترم، دکتر ترنس درو، ضمن اشاره به حمایت دولت اظهار داشت: «امروز، دولت سنت کیتس و نویس برنامه‌ای برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند که نه تنها بهترین برنامه موجود برای اعطای شهروندی در دنیاست، بلکه برنامه‌ای است که همراه یک سیستم نظارتی سختگیرانه اجرا می‌شود و هدف از طراحی آن، ایجاد یک مکانیسم دفاعی در برابر فعالان غیرقانونی و افرادی است که سعی دارند گزینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری عالی و گران ما را دور بزنند. ما دائم در تلاش هستیم که انحصار و اعتبار مرتبط با شهروندی سنت کیتس و نویس را حفظ کنیم.»

طی تغییرات جدید، گزینه سرمایه‌گذاری نوآورانه‌ای به نام مشارکت کشور جزیره ای پایدار (SISC) معرفی شده و جایگزین صندوق رشد پایدار (SGF) گردید. سرمایه‌گذاران در این طرح (SISC) سهم عمده‌ای در پیشبرد وضعیت سنت کیتس و نویس به‌عنوان یک کشور جزیره‌ای پایدار دارند که حول هفت محور اصلی متمرکز شده است. از میان آن‌ها می‌توان به افزایش تولید محصولات محلی، کاربرد انرژی سبز (انرژی تجدیدپذیر)، تنوع بخشی به اقتصاد، و حمایت از صنایع پایدار اشاره کرد.

درواقع هدف از تغییر گزینه‌های سرمایه‌گذاری، جذب متقاضیان ممتاز و برجسته‌ای است که به رشد و توسعه کشور متعهد باشند.

گزینه مشارکت مالی

میزان مشارکت مالی برای مشارکت کشور جزیره‌ای پایدار از 250,000 دلار آمریکا برای یک متقاضی شروع شده و با اضافه شدن همسر و افراد تحت تکفل افزایش پیدا می‌کند. مبلغ تعیین شده برای مشارکت مالی به‌صورت زیر است:

متقاضی اصلی: 250,000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی و همسر: 300,000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی و یک فرد تحت تکفل: 300,000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی، همسر و دو فرد تحت تکفل: 350,000 دلار آمریکا

هر فرد تحت تکفل اضافی زیر 18 سال: 50,000 دلار آمریکا

هر فرد تحت تکفل اضافی 18 سال یا بزرگ‌تر: 75,000 دلار آمریکا

گزینه املاک و مستغلات

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری شده برای گزینه املاک و مستغلات، 400,000 دلار آمریکاست. ملک موردنظر، باید حداقل 7 سال نگهداری شود و تنها یک بار توسط خریدار اصلی قابل فروش است.

فروش مسکن شخصی

طبق مقررات مربوطه، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای این گزینه به‌صورت زیر است:

واحد آپارتمان: 400,000 دلار آمریکا

خانه مستقل (تک خانواری): 800,000 دلار آمریکا

ملک باید 7 سال نگهداری شود و نمی‌توان آن را به خریدار دیگری فروخت؛ مگر اینکه کابینه فدرال تایید کرده باشد که سرمایه‌گذاری قابل توجهی از طریق ساخت و ساز، بازسازی و … به بخش املاک و مستغلات تزریق شده است.

پروژه‌های عام‌المنفعه تایید شده

یکی دیگر از مسیرهای نوآورانه برای اخذ شهروندی، شهروندی از طریق پروژه‌های عام‌المنفعه تایید شده است. در این روش، افراد دارای نقدینگی بالا می‌توانند از طریق مشارکت‌های مالی حداقل 250,000 دلاری در پروژه‌های عام‌المنفعه تایید شده، واجد شرایط اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری شوند.

لازم به ذکر است که هزینه بررسی پرونده‌ها برای متقاضی اصلی، از 7,500 دلار به 10,000 دلار و برای افراد تحت تکفل 16 ساله و بزرگ‌تر، از 4,000 دلار به 7,500 دلار افزایش یافته است و خواهر و برادر و پدربزرگ و مادربزرگ دیگر جزء افراد تحت تکفل به حساب نمی آیند.

همچنین، دیگر امکان درخواست‌های فوری 60 روزه از طریق پرداخت مبلغ اضافی به‌عنوان حق فوریت برای بررسی پرونده وجود ندارد.

از سوی دیگر، انجام مصاحبه برای متقاضیان اجباری شده است و متقاضیان به سفارش واحد شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، به‌صورت حضوری یا مجازی توسط شرکت‌های حرفه‌ای مستقل مصاحبه خواهند شد. همچنین، پیشینه متقاضیان توسط شرکت مستقل بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اروپا مورد بررسی‌های دقیق قرار می‌گیرند تا متقاضیان به‌دقت غربالگری شوند.

پس از تایید درخواست شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، تکمیل کل مراحل، انجام بررسی‌های دقیق، و سرمایه‌گذاری، متقاضی اصلی یک گواهی ثبت نام دریافت می‌کند. فرد باید گواهی را شخصا در سنت کیتس و نویس یا یکی از سفارت‌ها و کنسولگری های تعیین شده توسط واحد شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و مورد تایید شورای حکام دریافت کند.

آقای مایکل مارتین، رئیس واحد شهروندی از طریق سرمایه گذاری سنت کیتس، با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه در طول زمان، اظهار داشت که در این دنیای همیشه در تغییر و غیرقابل پیش‌بینی، دولت سنت کیتس و نویس و برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری آن، باید در راستای تامین نیازهای مردمی به فعالیت خود ادامه داده و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی مناسبی را جذب کند که باعث اعتلای کشور می‌شود.

هدف از انجام این تغییرات، افزایش اعتماد همه سهام‌داران و ارتقای شهرت جهانی کشور و در نهایت، حذف هرگونه تهدید بالقوه برای برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در سنت کیتس و نویس است.

 

S H A R I F T R I P

مشاوره رایگان