دومینیکا پاسپورت

فرصت طلایی دریافت تابعیت دومینیکا با  شریف تریپ

آخرین اخبار

آخرین مقالات

برنامه «موج‌های ایمن دومینیکا» اولین اجرای موفقیت‌آمیز خود را جشن می‌گیرد

فهرست محتوا

به گزارش پاسپورت دومینیکا ، “موج‌های ایمن: مهارت‌های ضروری برای توانمندسازی جوامع ساحلی”

، یک برنامه نوآورانه توسط Rising Tides است که تاکنون در دوره افتتاحیه هفت هفته‌ای تابستانی خود، بیش از 60 کودک و نوجوان را آموزش داده است. این ابتکار پیشگامانه در دومینیکا، که با حمایت دولت کانادا از طریق صندوق کانادا برای ابتکارات محلی (CFLI) انجام شده است، نمایانگر یک همکاری بین کمیته المپیک دومینیکا، انجمن شنای آماتور دومینیکا و مرکز فضای باز سوفریر است.

این برنامه که در هفته پایانی خود قرار دارد، پیشرفت قابل توجهی در ارائه مهارت‌های حیاتی مانند شنا، کمک‌های اولیه، ایمنی آب، کایاک‌سواری در اقیانوس و حفاظت از محیط زیست دریا، به ویژه به شرکت‌کنندگان جوان با تمرکز بر دختران و زنان جوان داشته است. تحت راهنمایی مربیان با تجربه دومینیکایی، نجات‌غریق‌های دارای گواهی و مربیان کمک‌های اولیه اسکای فیشلی و گابریله آگار و سایر حرفه‌ای‌های مجرب، این ابتکار به دنبال ارائه آموزش‌های ضروری در زمینه کمک‌های اولیه و افزایش آگاهی زیست محیطی برای تا ۷۰ شرکت‌کننده است.

برنامه موج‌های ایمن برای مقابله با خطرات افزایش‌یافته جراحات و مرگ‌ومیرهای مرتبط با آب در مناطق ساحلی آسیب‌پذیر دومینیکا آغاز شده است. با ارائه آموزش‌های کامل در زمینه کمک‌های اولیه، شنا و پاسخ به شرایط اضطراری، این برنامه به مسائل مهمی مانند نابرابری‌های جنسیتی در فعالیت‌های آبی، کمبود آموزش‌های ایمنی آب و تهدیدات رو به افزایش تغییرات اقلیمی می‌پردازد. علاوه بر این، موج‌های ایمن بر لزوم حفاظت از اکوسیستم‌های دریایی دومینیکا تاکید دارد. شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های بازسازی مرجان و پاکسازی ساحل شرکت کرده و بحث‌هایی در مورد حفاظت از اقیانوس و رهبری جوانان را به پیش بردند.

کلاس آموزش شنا موج‌های ایمن

 

 

کلاس آموزش شنا موج‌های ایمن

یکی از ویژگی‌های برجسته برنامه تابستانی، آموزش کایاک‌سواری توسط کارکنان مرکز فضای باز سوفریر در داخل منطقه دریایی حفاظت‌شده سوفریر اسکاتس هد بود. این تجربه به شرکت‌کنندگان این امکان را داد تا زیبایی خیره‌کننده جزیره خود را از دیدگاه‌های جدید ببینند و احتمالاً راه را برای مشاغل در زمینه‌های مرتبط با آب و فعالیت‌های تفریحی هموار کنند. دستاوردهای برنامه با مشارکت کارشناسان محلی و سخنرانان مهمان که کارگاه‌های تعاملی در موضوعات مختلف از جمله اقدام در برابر تغییرات اقلیمی، امنیت و برابری جنسیتی برگزار کردند، تقویت می‌شود.

جلسات قابل توجه شامل بازدید و بحث در مورد سلامت صخره‌های مرجانی به سرپرستی مرکز بازسازی مرجان در سوفریر، کارگاه آگاهی‌بخشی در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت به وسیله رناتا لانگلی، مسئول برابری جنسیتی در خدمات دانشگاهی جهانی کانادا (WUSC) و آموزش هنرهای نمایشی توسط گروه سیرک دومینیکا، وایتوسیرک بود. شرکت‌کنندگان همچنین از کریستال کلشینگ و کوینیا فرانسیس از تیم جزیره دختران آنتیگوا، که به خاطر سفرهای قایقرانی اقیانوسی خود در اقیانوس‌های آرام و اطلس شناخته شده‌اند، الهام گرفتند.

کریستال کلشینگ گفت: «چیزی که من در مورد برنامه موج‌های ایمن دوست دارم، این است که چگونه زنان جوان را به آب می‌آورند و آنها را به شیوه‌های مختلف متصل می‌کنند – نه فقط با مهارت‌های شنا، بلکه همچنین مهارت‌های ایمنی، کایاک‌سواری… غلبه بر ترس از آب و ایجاد ارتباطی آرام با اقیانوس».

موفقیت برنامه موج‌های ایمن، هدف آن را در ترویج جوامع ساحلی ایمن‌تر، فراگیرتر و آگاه‌تر از محیط زیست در دومینیکا تقویت می‌کند. این برنامه نشانگر پیشرفتی مهم در ارتقاء برابری جنسیتی در فعالیت‌های آبی و آماده‌سازی ساکنان ساحلی برای مشاغل در زمینه‌های گردشگری مرتبط با آب، حفاظت از محیط زیست و ایمنی آب است. یک شرکت‌کننده جوان تمایل خود را برای گسترش این برنامه در سطح جهانی بیان کرد تا افراد بیشتری بتوانند شنا یاد بگیرند و بر ترس‌های خود غلبه کنند.

این برنامه با برگزاری مراسم اختتامیه در روز پنج‌شنبه، ۲۲ اوت ۲۰۲۴، در سوفریر به پایان خواهد رسید و دستاوردهای شرکت‌کنندگان و موفقیت پروژه جشن گرفته خواهد شد. این مراسم با حضور نماینده‌ای از کمیسیون عالی کانادا در باربادوس و شرق کارائیب، مقامات محلی، نمایندگان سازمان‌های همکار، شرکت‌کنندگان، مربیان و اعضای رسانه برگزار خواهد شد.

سفیر عالی‌رتبه کانادا، خانم لیلیان چاترجی اظهار داشت: «از طریق صندوق کانادا برای ابتکارات محلی، ما مفتخریم که از برنامه موج‌های ایمن در دومینیکا حمایت می‌کنیم که جوانان را با تمام تنوع‌هایشان با اطلاعات و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به شهروندانی آگاه به تغییرات اقلیمی مجهز و توانمند می‌سازد، امیدواریم دومینیکا در هدف خود برای تبدیل شدن به اولین کشور مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی جهان کمک کند».

کایاک سواری در موج های ایمن

منبع: دومینیکا نیوز

 

 

 

 

 

S H A R I F T R I P

مشاوره رایگان