دومینیکا پاسپورت

فرصت طلایی دریافت تابعیت دومینیکا با  شریف تریپ

آخرین اخبار

آخرین مقالات

دولت سنت کیتس و نویس ، تغییرات اساسی در برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری را اعلام نمود

فهرست محتوا

در خبری که در دو روز گذشته یعنی 27 ژوئیه 2023 انتشار یافت ، دولت سنت کیتس و نویس در برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری خود، تغییرات بیشتری را اعمال نموده، که گفتنی است این تغییرات دنباله رو تغییرات قابل توجه پیشین در دسامبر 2022 بوده است.

دکتر ترنس درو(

Dr. Terrance Drew

) – نخست وزیر این کشور، ضمن اشاره به حمایت دولت، اظهار داشت:

“امروز، دولت سنت کیتس و نویس برنامه ای برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری ارائه می دهد که نه تنها بهترین برنامه موجود برای اعطای شهروندی در دنیاست بلکه برنامه ای است که همراه یک سیستم نظارتی سختگیرانه اجرا می شود و هدف از طراحی آن، ایجاد یک مکانیسم دفاعی در برابر فعالان غیرقانونی و افرادی است که سعی دارند برنامه های مشارکت و سرمایه گذاری ما را دور بزنند.

وی در ادامه بیان داشت :

“ما به طور پیوسته در تلاش هستیم تا انحصار و اعتبار مرتبط با شهروندی سنت کیتس و نویس را حفظ کنیم.”

گفتنی است که طی این تغییرات جدید، یک برنامه سرمایه گذاری نوآورانه به نام مشارکت کشور جزیره ای پایدار (SISC) معرفی شده که جایگزین صندوق رشد پایدار قبلی (SGF) گردیده است.سرمایه گذاران در این طرحSISC))، سهم عمده ای در پیشبرد وضعیت سنت کیتس و نویس به عنوان یک کشور جزیره ای پایدار دارند که حول هفت محور اصلی متمرکز شده و از میان آنها می توان به افزایش تولید محصولات محلی، کاربرد انرژی سبز (انرژی تجدیدپذیر)، تنوع بخشی به اقتصاد، و حمایت از صنایع پایدار اشاره کرد.

در واقع هدف از تغییر برنامه های سرمایه گذاری، جذب متقاضیانی است که به رشد و توسعه کشور متعهد باشند.

در ادامه به چند برنامه سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم.

روش اهدایی :

هزینه های اخذ شهروندی در این روش، برای یک فرد مجرد از 250،000 دلار آمریکا شروع می شود و با افزودن همسر و یا افراد تحت تکفل افزایش می یابد. هزینه های تعیین شده در این روش به شرح ذیل می باشد:

متقاضی اصلی : 250،000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی و همسر: 300،000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی و یک فرد وابسته : 300،000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی، همسر و دو فرد وابسته : 350،000 دلار آمریکا

هر فرد وابسته اضافی زیر 18 سال : 50،000 دلار آمریکا

هر فرد وابسته اضافی 18 سال و یا بزرگتر: 75،000 دلار آمریکا

 

روش املاک و مستغلات

حداقل هزینه تعیین شده در این روش، 400،000 دلار آمریکا است ، به اینگونه که ملک می بایست حداقل تا مدت 7 سال نگهداری شود و تنها یک بار توسط خریدار اصلی قابل فروش است.

روش فروش ملک شخصی

براساس این قوانین ،حداقل هزینه های این برنامه به صورت زیر می باشد:

یک واحد آپارتمان : 400،000 دلار آمریکا

مسکن خصوصی برای یک خانواده ( تک خانواری): 800،000 دلار آمریکا

در این روش،
فروش ملک تا مدت 7 سال میسر نیست و از طرفی نمی توان آن را به خریدار دیگری فروخت مگر اینکه کابینه فدرال تایید کرده باشد که از طریق ساخت و ساز ، بازسازی و ….. سرمایه گذاری قابل توجهی به واحد املاک و مستغلات تزریق شده است.

 

پروژه های عام المنفعه تایید شده

یکی دیگر از مسیرهای نوآورانه اخذ شهروندی ، پروژه های عام المنفعه تایید شده است . در این روش ،متقاضیان دارای نقدینگی بالا می توانند از طریق مشارکت های مالی حداقل 250،000 دلاری در پروژه های عام المنفعه تایید شده، واجد شرایط اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری شوند.

حائز اهمیت است که بدانید، هزینه های بررسی امنیتی برای یک متقاضی اصلی از 7،500 دلار به 10،000 دلار و برای تمامی افراد وابسته 16 سال و بزرگتر، از 4000 دلار به 7500 دلار افزایش یافته ، شایان ذکر است که خواهر و برادر ، پدربزرگ و مادربزرگ دیگر جزء افراد تحت تکفل به حساب نمی آیند. والدین هم در صورتی واجد شرایط خواهند شد که حداقل 65 سال سن داشته باشند .

همچنین، دیگر امکان درخواست های فوری 60 روزه از طریق پرداخت مبلغ اضافی به عنوان حق فوریت برای بررسی پرونده وجود ندارد.

Translation is too long to be saved

از سوی دیگر، گفتنی است که مصاحبه اجباری نیز برای افراد متقاضی اعمال گردیده است . افراد می توانند به صورت مجازی و یا حضوری مصاحبه انجام دهند ، در روش مصاحبه حضوری ، افراد می بایست توسط شرکت های مورد تایید واحد شهروندی(CBIU) مصاحبه شوند.

پیشینه متقاضیان نیز توسط شرکت های مستقل بریتانیا، ایالات متحده امریکا و اروپا انجام خواهد شد ، تا از غربالگری دقیق متقاضیان اطمینان حاصل گردد.

 

پس از تایید درخواست شهروندی از طریق سرمایه گذاری، تکمیل کلیه فرآیندها، انجام بررسی های دقیق و سرمایه گذاری، متقاضی اصلی یک گواهی شهروندی را دریافت خواهد کرد. فرد باید گواهی شهروندی را شخصا در سنت کیتس و نویس و یا یکی از سفارت ها و کنسول گری های تعیین شده توسط واحد شهروندی از طریق سرمایه گذاری و مورد تایید شورای حکام دریافت نماید.

آقای مایکل مارتین-رئیس واحد شهروندی از طریق سرمایه گذاری سنت کیتس، با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه در راستای زمان ، اظهار داشت :

” در این جهان پیوسته در حال تغییر و غیرقابل پیش بینی، ضروری است که دولت سنت کیتس و نویس و واحد شهروندی از طریق سرمایه گذاری آن، در راستای تامین نیازهای مردمی به فعالیت خود ادامه دهد و سرمایه گذاری های بین المللی مناسبی را جذب کند تا منجر به پیشرفت کشور شود.”

در اخر باید گفت که هدف این تغییرات، افزایش اعتماد همه ذینفعان و ارتقای شهرت جهانی کشور و در نهایت حذف هرگونه تهدید بالقوه برای برنامه

CBI

آن است.

S H A R I F T R I P

مشاوره رایگان