phoneenvelopphone
timer1 دقیقه

      دومینیکا یکی از جدی‌ترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری در سال‌های اخیر است که توانسته سالانه افراد زیادی را به‌خود جذب کند. همین موضوع باعث شده تا افرادی که تصمیم به قدم گذاشتن در این مسیر را دارند، سوالاتی در این زمینه داشته باشند. یکی از سوال‌های پرتکرار این است که پرواز دومینیکا به تهران چند ساعت طول می‌کشد؟

      با ما همراه باشید تا ضمن پاسخ به این سوال، هر اطلاعاتی که برای سفر به این جزیره دوست‌داشتنی نیاز است را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

      مدت زمان پرواز تهران به دومینیکا

      اولین نکته‌ای که در رابطه با پرواز تهران به دومینیکا باید بدانید این است که هیچ پرواز مستقیمی در این مسیر وجود ندارد. بنابراین شما برای رسیدن به دومینیکا، باید به‌دنبال پروازهای غیرمستقیم باشید و بسته به ترجیح و انتخاب شما، زمان آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

      به‌طور کلی، مدت زمان پرواز تهران به دومینیکا با پروازهای مستقیم، چیزی حدود ۱۸ تا ۲۳ ساعت طول خواهد کشید.

      روش‌های پرواز به دومینیکا

      مسافران ایرانی که قصد سفر به دومینیکا را از فرودگاه بین‌المللی تهران دارند، باید از طریق پروازهای غیرمستقیم اقدام کنند و حداقل در دو کشور توقف داشته باشند. بنابراین قبل از سفر برای توقف در فرودگاه کشورهای ترانزیتی باید ویزای ترانزیت تهیه کنید. برای اقامت بیش از ۲۱ روز در دومینیکا نیز نیاز به ویزا خواهید داشت.

      مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این کشور وجود دارد که هرکدام در هزینه، زمان و دیگر شرایط با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما به‌طور معمول سه مسیر برای رسیدن به این کشور رایج است که آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

      روش اول سفر به دومینیکا

      یکی از راه‌هایی که برای رسیدن به دومینیکا وجود دارد این است که ابتدا از تهران به دبی بروید، سپس پروازی به مقصد پاریس داشته باشید و بعد از آن، به سن مارتین بروید و از آنجا به دومینیکا برسید. در این شرایط، در سه کشور توقف خواهید داشت و حدودا ۱۸ ساعت را در پرواز خواهید بود. 

      توجه داشته باشید با توجه به اینکه شهر پاریس در این مسیر قرار دارد، باید پاسپورت معتبر و قدرتمندی داشته باشید یا از سفارت این کشور ویزای ترانزیت را تهیه کنید. 

      می‌توانید تا پیش از رسیدن به فرودگاه سن مارتین، با پروازهای شرکت مسافربری ایرفرانس این مسیر را طی کنید. پس از آن می‌توانید با استفاده از پروازهای محلی به فرودگاه دومینیکا برسید.

      هزینه سفر شما با استفاده از این پرواز تهران به دومینیکا، به عوامل مختلفی مانند فصل، نوع پرواز بستگی دارد.

      روش دوم سفر به دومینیکا

      مسیر دومی که برای رسیدن به دومینیکا می‌توانید انتخاب کنید، از لندن می‌گذرد. به این صورت که مانند قبل ابتدا به شهر دبی سفر می‌کنید، سپس به لندن می‌روید و بعد از آن به شهر آنگولا سفر کنید. در نهایت، با پرواز محلی یا قایق از آنگولا به دومینیکا بروید. ر

       

      روش سوم سفر به دومینیکا

      سومین راهی که می‌خواهیم برای پرواز تهران به دومینیکا معرفی کنیم، مسیر متفاوت‌تری دارد. به این صورت که باید ابتدا از تهران به شهر فرانکفورت آلمان بروید، سپس به میامی در آمریکا سفر کنید و بعد از آن، به فرودگاه شهر سان خان پرواز کنید. در نهایت، پرواز آخر شما به دومینیکا خواهد بود.

      مدت زمانی که در این مسیر در راه هستید، از تهران به فرانکفورت در حدود ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه، از فرانکفورت به میامی در حدود ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه، از میامی به به سان خان ۲ ساعت و پرواز آخر شما ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید.

      روش چهارم سفر به دومینیکا

      مسیر چهارمی که برای رسیدن به دومینیکا وجود دارد، تنها مناسب افرادی است که ویزای آمریکا دارند یا به‌دلیل رفت و آمد به آمریکا، امکان سفر آن‌ها از این کشور به دومینیکا یا دیگر جزایر دریای کارائیب وجود دارد. به این شکل که از میامی یا فلوریدا به سن مارتین سفر کنند و از آنجا مانند مسیر اول، با پرواز محلی به دومینیکا برسند.

      واکسن های مورد نیاز برای پرواز تهران به دومینیکا

      یکی از بیماری‌های شایع در دومینیکا، لیتوسپیروسیس است که تا به امروز جان ۲۵ نفر را گرفته است و همچنان به‌عنوان تهدیدی برای ساکنان و مسافران دومینیکا به‌حساب می‌آید. بیماری‌های دیگری نیز در این کشور وجود دارد که وزارت بهداشت دومینیکا سعی در کنترل آن‌ها دارد. به‌همین دلیل، اگر می‌خواهید به دومینیکا سفر کنید باید تعدادی از این واکسن‌ها را تزریق کنید. البته لازم نیست واکسن‌ها را قبل از پرواز تهران به دومینیکا تزریق کنید. این واکسن‌ها توسط دولت دومینیکا و در بدو ورود شما به کشور تجویز خواهند شد. 

      با توجه به اینکه این واکسن‌ها دوره زمانی به‌خصوصی دارند، اگر زمان حضور شما در کشور طولانی شود، باید آن‌ها را مجدد تزریق کنید.

      مهم‌ترین نکاتی در سفر به دومینیکا باید در نظر بگیریم

      دومینیکا جزیره‌ای زیبا و تماشایی‌ست که هر ساله مسافران زیادی از آن دیدن می‌کنند. خوشبختانه شهروندان ایرانی برای بازدید از دومینیکا نیازی به دریافت ویزا ندارند؛ اما نکاتی وجود دارد که برای اینکه بتوانید بهترین تجربه را در بازدید از این کشور تجربه کنید، باید حتما به آن‌ها توجه کنید:

      ۱- انتخاب لباس متناسب با آب‌وهوای دومینیکا

      دومینیکا جزیره‌ای در قلب کارائیب است که آب‌وهوایی گرم و نیمه‌ابری دارد و در اکثر زمان‌های سال، دمای آن بین ۲۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. بنابراین در هنگام سفر به این جزیره، لباس مناسب را با خود به همراه داشته باشید.

      ۲- آشنایی با زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی

      اگر خارج از تور و به‌صورت شخصی می‌خواهید به دومینیکا سفر کنید، در نظر داشته باشید که مردم دومینیکا به زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی صحبت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از بومیان نیز به زبان کریول صحبت می‌کنند. بنابراین مهم است که آشنایی حداقلی با یکی از این زبان‌ها داشته باشید تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید.

      ۳- برنامه‌ریزی برای بازدید از مناطق گردشگری

      از آنجایی که طبیعت دومینیکا جاذبه‌های فراوانی دارد، پیش از سفر حتما مناطقی که قصد دارید از آن‌ها دیدن کنید را مشخص کنید تا در طول سفر، سردرگم نباشید.

      از محبوب‌ترین جاذبه‌های دومینیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • دریاچه جوشان (Boiling Lake)
      • تنگه تیتو (Titou Gorge)
      • آبشار ترافالگار (Trafalgar Falls)
      • آبشار میدلهام (Middleham Falls)
      • مسیر طبیعت استخر زمرد (Emerald Pool Nature Trail)
      • رودخانه هندی (Indian River)
      • ساحل باتیبو (Batibou Beach)
      • اسپا گوگرد اسکرو (Screw's Sulphur Spa)
      • پارک ملی کابریت
      • پارک ملی مورن ترویس پیتون 

      به‌طور کلی، شهرهای روسو، پورتسموث و کالیبیشی از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در زمان سفر به دومینیکا باید حتما از آن‌ها دیدن کنید.

      پاسپورت دومینیکا

      تا اینجا با روش‌های مختلف سفر به دومینیکا و مهم‌ترین مواردی که در هنگام سفر به این کشور باید در نظر بگیریم آشنا شدیم؛ اما دومینیکا علاوه‌بر اینکه به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود، دارای پاسپورت معتبری است که رتبه ۳۴ جهانی را به خود اختصاص داده و با داشتن آن می‌توانید به بیش از ۱۴۶ کشور جهان سفر کنید؛ بدون آنکه نیازی به گرفتن ویزا داشته باشید. 

      به همین خاطر تقاضا برای دریافت پاسپورت دومینیکا زیاد است و کسانی که به‌دلایل تفریحی، تحصیلی، کاری یا تغییر محل زندگی می‌خواهند به کشورهای دیگر بروند، برای دریافت پاسپورت این کشور درخواست می‌دهند و به‌راحتی به کشورهای حوزه شنگن سفر می‌کنند.

      دومینیکا، جزیره اسرارآمیز کارائیب

      در این مقاله از شریف تریپ، ما راه‌های مختلف سفر به دومینیکا را به شما معرفی کردیم و هر اطلاعاتی که برای بازدید از این جزیره دلپذیر نیاز است را برای شما توضیح دادیم.

      با توجه به اینکه پرواز مستقیمی از تهران به دومینیکا وجود ندارد، حداقل ۲ روز از زمان خود را برای سفر به دومینیکا در نظر بگیرید. با این حال، این جزیره آنقدر جذاب هست که ارزش تجربه را داشته باشد. امیدواریم به دومینیکا سفر کنید و خاطراتی کم‌نظیر و تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید.