phoneenvelopphone

دریافت پاسپورت دومینیکا برای شهروندان کشورهایی که امکان دریافت روادید گسترده بین‌المللی را ندارند، فرصتی طلایی به‌شمار می‌رود. این پاسپورت امکان سفر بدون ویزا یا با ویزای ساده‌تر به بیش از ۱۳۰ کشور جهان را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، دریافت پاسپورت دومینیکا می‌تواند درهای مهاجرت و زندگی در این کشور زیبای حوزه دریای کارائیب را نیز به روی افراد بگشاید. البته کسب پاسپورت و مهاجرت به دومینیکا نیازمند برآورده کردن شرایط و الزامات خاصی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی دومینیکا به عنوان یک مقصد مهاجرتی

افزایش محبوبیت دومینیکا در میان شهروندان کشورهای کمتر پیشرفته، تنها به‌دلیل پاسپورت معتبر آن نیست. مهاجرت به کشور دومینیکا به‌دلیل توسعه گردشگری، روابط سیاسی و روابط اقتصادی این کشور با دیگر کشورها، طرفدار پیدا کرده است. این باعث شده است تا قوانین مهاجرت و زیرساخت‌های این کشور نیز تقویت پیدا کند و این کشور به انتخاب ایده‌آلی برای مهاجرت تبدیل شود.

گردشگری یکی از پایه‌های اقتصاد دومینیکا را تشکیل می‌دهد. به‌همین علت امکانات رفاهی و تفریحی خوبی در این کشور برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به دومینیکا دارند و گردشگران تدارک دیده شده است. قایق‌های تفریحی، کشتی‌های ماهیگیری، قایق‌های باری و کشتی‌های کروز در بندرهای ورودی دومینیکا از جمله این امکانات هستند.

توسعه روابط اقتصادی دومینیکا نیز باعث شده است تا میزان واردات و صادرات کشور افزایش پیدا کند. بنابراین در این کشور شرایط ورود کالاهای وارداتی نیز وجود دارد و می‌توانید در آن‌جا کسب و کار خود را به‌راحتی راه‌اندازی کنید.

بندر ورودی دومینیکا

دومینیکا در سال‌های گذشته به‌عنوان یک مقصد اکوتوریسم به‌خوبی شناخته شده است و با تقریبا ۶۰% جزیره پوشیده شده با جنگل‌های انبوه بارانی استوایی، افراد بسیاری را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. با این‌حال سفر و مهاجرت به دومینیکا از طریق پرواز مستقیم ممکن نیست زیرا که این کشور در حال حاضر هیچ فرودگاه بین المللی ندارد.

کشور دومینیکا دو فرودگاه داخلی به نام‌های کنفیلد و ملویل هال دارد که این فرودگاه‌ها در حال ارتقا اساسی هستند و امکان فرود هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی را در آینده نزدیک محقق می‌کنند. اما در حال حاضر برای سفر به این کشور باید از بندرهای آبی استفاده کنید.

شرایط مهاجرت به کشور دومینیکا

دومینیکا شرایط سختگیرانه‌ای را برای مهاجران در نظر گرفته اما با این‌حال سفر به این کشور نسبتا آسان است و قوانین آن از الزامات بین المللی پیروی می‌کند.

شهروندان کشورهای حوزه دریای کارائیب به‌دلیل اشتراک منافع کشورشان با دومینیکا محدودیت بسیار کمتری را نسبت به شهروندان دیگر کشورها برای ورود به این کشور تجربه می‌کنند. افراد خارج از این حوزه باید برای سفر و مهاجرت به دومینیکا طبق قوانین تعیین شده عمل کرده و مدارک و ویزای مورد نیاز را تهیه کنند.

دومینیکا مانند هر کشور دیگری برای بازدیدکنندگان و مهاجران خود مقررات خاصی را تعیین کرده است که برای ورود به این کشور باید از آن‌ها پیروی کنید. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

گذرنامه معتبر

تمام افرادی که قصد سفر یا مهاجرت دارند، باید قبل از ورود به کشور پاسپورت معتبر داشته باشند. اما افراد زیر می‌توانند بدون نیاز به گذرنامه از دومینیکا بازدید کنند:

  • اتباع کشور دومینیکا که شناسنامه این کشور را به‌دست آورده‌اند.
  • اعضای ایالت‌های جزایر کارائیب که دارای گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی ملی یا کارت امنیت اجتماعی صادر شده از کشورهای آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، گرانادا، کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها هستند.
  • شهروندان کانادایی که مدرک شناسایی عکس‌دار تایید کننده شهروندی کانادا دارند.
  • اتباع فرانسه که بخواهند تا دو هفته در دومینیکا اقامت داشته باشند.
  • افرادی که بلیط برگشت معتبر دارند.

اطلاعات بیشتر در مورد پاسپورت دومینیکا

 

ویزا

طبق قوانین دومینیکا تمام افرادی که قصد مهاجرت به دومینکا را دارند یا می‌خواهند بیش از ۳ هفته در این جزیره اقامت کنند، به ویزا نیاز دارند. اما افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت کمتر از ۲۱ روز داشته باشند می‌توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند.

همچنین دومینیکا به افراد زیر و خانواده و بستگانشان اجازه می‌دهد بدون نیاز به ویزا به دومینیکا سفر کنند:

  • دارندگان پاسپورت انگلیس برای اقامت حداقل ۶ ماه در دومینیکا
  • شهروندان چین تایپه
  • گردشگران و مسافران ترانزیتی
  • دارندگان مدرک اقامت معتبر از یکی از کشورهای حوزه دریای کارائیب
  • دارندگان گذرنامه‌های کنسولی، دیپلماتیک، رسمی، خدماتی یا ویژه معتبر در دومینیکا

تمکن مالی

برای مهاجرت به دومینیکا مانند مهاجرت به هر کشور دیگری باید ثابت کنید بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های اقامت خود دارید. علاوه‌بر این تمام مسافران خروجی اعم از افرادی بومی و غیرمحلی باید مالیات خروج خود را هنگام خروج از دومینیکا بپردازند.

شرایط تسهیل ورود به دومینیکا

افسر مهاجرت پس از بررسی مدارک و اطلاعات ارائه شده توسط افراد، نسبت به ورود آن‌ها به دومینیکا تصمیم می‌گیرد. به‌همین علت دولت دومینیکا به افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند پیشنهاد می‌دهد که قبل از سفر از تمام شرایط لازم اطلاع پیدا کنند. از جمله دستورالعمل‌هایی که دانستن آن‌ها مهاجرت به دومینیکا را برای افراد تسهیل می‌کند، موارد زیر است:

  • مسافرانی که همراه با کودک سفر می‌کنند برای جلوگیری از کودک ربایی بین المللی، باید مستندات لازم را جهت اثبات رابطه خود با کودک تهیه کنند. کودکان می‌توانند با حضور والدین، قیم قانونی یا اجازه آن‌ها به دومینیکا سفر کنند.
  • داشتن کارت واکسیناسیون برای مهاجرت به دومینیکا الزامی نیست اما افرادی که مبتلا به تب زرد هستند باید کارت واکسن داشته باشند.
  • داشتن بیمه مسافرتی و پزشکی جامع الزامی است و این بیمه باید هزینه‌های تخلیه پزشکی یا حمل و نقل هوایی را پوشش دهد.
  • دومینیکا مجازات‌های سنگینی را برای جرایم مواد مخدر در نظر گرفته است. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکل چمدان‌هایتان را شخصا بسته‌بندی کنید و از گمرک وسیله‌ای را برای کسی حمل و نقل نکنید.
  • پوشیدن لباس‌های استتاری برای تمام افراد از جمله کودکان در دومینیکا جرم به‌شمار می‌آید.

دومینیکا؛ مقصدی ایده‌آل برای سفر و مهاجرت

مهاجرت به دومینیکا تحقق رویاهای افرادی است که عشق زیادی به طبیعت دارند. این کشور در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و روابط خود توسعه پیدا کرده و هنوز هم در حال توسعه است. مردم این کشور نیز رفتار دوستانه‌ای دارند و در صورتی که به آن‌جا سفر یا مهاجرت کنید با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند.

دومینیکا طبق مطالعات یک سازمان تحقیقاتی انگلیسی، چهارمین کشور شاد جهان است بنابراین زندگی در این کشور برای افراد سرشار از گرمی، شادی و مهربانی خواهد بود. بنابراین اگر به‌دنبال یک مقصد کوچک اما دنج و رویایی برای کار و زندگی هستید، دومینیکا انتخاب ایده‌آلی است.

دریافت پاسپورت دومینیکا برای اتباع خارجی فرصت خوبی برای سفر و اقامت در این کشور زیباست. البته همواره باید قوانین و مقررات این کشور را رعایت کرد. دومینیکا کشوری امن با مردمی مهمان‌نواز است و می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگری و حتی مهاجرت باشد. در عین حال توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی دومینیکا در هنگام سفر و اقامت در آن ضروری است. با توجه به ظرفیت‌های توریستی و طبیعی این کشور، آینده روشنی در انتظار دومینیکاست.