phoneenvelopphone

دومینیکا با داشتن طبیعت بکر و زیبایی بی‌نظیر، یکی از زیباترین جزیره‌های منطقه کارائیب به‌شمار می‌رود. این جزیره که به سرزمین طبیعت نیز معروف است، در غرب اقیانوس اطلس واقع شده و دارای آب و هوای استوایی است.

شگفتی‌های طبیعی فراوان از جمله کوه‌های سرسبز، آبشارهای بلند، غارهای پررمزوراز، رودخانه‌های پرآب و سواحل ماسه‌ای زیبا، دومینیکا را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است.

سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا برای فرار از شلوغی و مشقات زندگی روزمره، تعطیلاتی آرام در کنار دریاها و جنگل‌های انبوه این سرزمین بکر برمی‌گزینند. دومینیکا با داشتن این همه جاذبه طبیعی، به‌حق یکی از بهشت‌های گردشگری در منطقه کارائیب به‌شمار می‌رود.

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این مکان‌های دیدنی جذاب آشنا کنیم. پس تا آخر همراه شریف تریپ باشید.

معرفی جاهای دیدنی دومینیکا

دومینیکا مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی دارد که در این قسمت به معرفی تعدادی از این مکان‌های جذاب می‌پردازیم:

 پارک های ملی دومینیکا

-پارک های ملی دومینیکا

کشور دومینیکا دو پارک ملی دارد که هر دو از جاذبه‌های دیدنی این کشور به‌حساب می‌آیند. پارک ملی مورن ترویس پیتون و  پارک ملی کابر‌یت از نظر پوشش گیاهی و جانوری، دو مکان دیدنی در کشور دومینیکا هستند. 

  • پارک ملی کابر‌یت

پارک ملی کابر‌یت در شمال غربی دومینیکا قرار گرفته است. جنگل‌های پارک ملی کابریت محل زندگی جانوران و پرندگان خاص است. این پارک دارای پوشش گیاهی پهن برگ و سرخس‌های بزرگ زیبایی است و با پیاده‌روی در این منطقه می‌توانید تجربه خاصی را داشته باشید.

  •  پارک ملی مورن ترویس

پارک ملی مورن ترویس در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر روسو واقع شده است و به آن جواهر دومینیکا گفته می‌شود. دو آبشار معروف کشور دومینیکا یعنی آبشارهای ویکتوریا و ترافالگار فالز نیز در این محدوده واقع شده‌اند.

دریاچه جوشان و غبار آلود

۲- دریاچه جوشان و غبار آلود

دریاچه بوئری یا دریاچه جوشان یکی از جاذبه‌های گردشگری دومینیکا است که در پارک ملی مورن ترویس پیتون واقع شده است. این دریاچه دومین دریاچه جوشان جهان از نظر بزرگی است. آب دریاچه بوئری، به رنگ سبز است و در میان جنگل‌های انبوه گرمسیری قرار گرفته است. 

 آبشار‌های دومینیکا

۳-  آبشار‌های دومینیکا

دومینیکا، آبشارهای زیبایی دارد. آبشار ویکتوریا و ترافالگار فالز، دو آبشار معروف و باشکوه در جنگل‌های گرمسیری دومینیکا‌ هستند. آب آبشار ویکتوریا، به‌دلیل وجود املاح معدنی سفید رنگ است. این آبشار در دل جنگل‌های پارک ملی مورن ترویس پیتون قرار دارد.

 

آبشار ترافالگار فالز در واقع یک آبشار دوقلو است و در میان جنگل‌های پارک ملی مورن ترویس پیتون قرار گرفته است. بین این دو آبشار، ۱۵ دقیقه فاصله است و در این منطقه، چشمه‌های آب گرم و دریاچه‌های کوچکی وجود دارند که آب آن‌ها حاوی گوگرد است.

شهر روسو

۴-شهر روسو

پایتخت کشور دومینیکا روسو است که یکی از شهرهای زیبای جهان است. کلیساها، بازارچه‌های فراوان، باغ‌های گل و موزه‌ها از جمله جاذبه‌های دیدنی روسو هستند. آب و هوای کشور دومینیکا و شهر روسو گرم و معتدل است و مقصد گردشگری مناسبی برای فصل زمستان به‌شمار می‌رود. این شهر به پارک ملی دومینیکا نزدیک است و آبشارهای دیدنی دومینیکا نیز در نزدیکی روسو قرار گرفته است. در این شهر تلفیقی از ساختمان‌ها، بازارها و اماکن سنتی و مدرن دیده می‌شود.

۵-پارک زیر آبی و ساحل وسوا

دومینیکا به داشتن سواحل زیبا مشهور است و غواصان زیادی وجود دارند که هرساله در این سواحل شنا می‌کنند. ساحل وسوا یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. در ساحل وسوا پارک زیر آبی ساخته شده که یکی از بهترین مقاصد برای غواصان سراسر جهان است. ساحل وسوا سرشار از زندگی است و همواره مردم در آن رفت‌و‌آمد می‌کنند. دکه‌هایی که غذاهای محلی می‌فروشند، دستفروش‌هایی که انواع کالاهای محلی خود را به گردشگران عرضه می‌کنند و ساحل زیبایی که برای شنا کردن و تفریح مورد پسند گردشگران است از جاذبه های این شهر ساحلی به‌شمار می‌رود. 

آب و هوای کشور دومینیکا

 به‌صورت کلی دومینیکا آب و هوایی استوایی، گرم و مرطوب دارد. این کشور از ماه ژانویه تا اواسط ماه آوریل هوای گرم و خشک دارد، در حالی که از اواسط ژوئن تا اواسط نوامبر آب و هوای مرطوب و بارانی دارد.

چرا دومینیکا برای سفر گزینه مناسبی است؟

چرا دومینیکا برای سفر گزینه مناسبی است؟

اگر شما هم به فکر سفری پر از آرامش و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبا هستید، دومینیکا گزینه مناسبی برای شماست. سفر به دومینیکا مزایای زیادی دارد و می‌تواند مقصد مناسبی برای افراد مختلف باشد. همچنین، کیفیت زندگی در دومینیکا بالاست و اطراف این منطقه با زیبایی‌های طبیعی احاطه شده است. سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف برای داشتن تعطیلاتی آرام و به‌دور از شلوغی به این کشور سفر می‌کنند. همچنین سیستم بهداشت و درمان در این کشور از استاندارد خوبی برخوردار است و این امکانات را به نحو خوبی به شهروندان ارائه می‌کند. 

سفر به دومینیکا مزایای زیادی دارد که در این قسمت به معرفی مهم‌ترین ‌آن‌ها می‌پردازیم: 

  • امنیت بالا در دومینیکا

به‌صورت کلی میزان جرم و جنایت در دومینیکا پایین است و جرم‌هایی مثل قتل در این کشور بسیار کم اتفاق می‌افتند. به‌همین خاطر، این کشور جزو کشورهای امن به‌حساب می‌آید. پلیس دومینیکا با گشت‌زنی در شهر یا قرار دادن دوربین‌های امنیتی در مناطق مختلف کشور، به ایجاد امنیت در کشور کمک می‌کند.

  • زبان انگلیسی، زبان رسمی این کشور 

یکی از مزیت‌های مهم سفر به دومینیکا این است که بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ این موضوع، کار را برای مسافران راحت می‌کند. البته برخی از مردم دومینیکا به زبان فرانسوی و دومینیکن هم صحبت می‌کنند که تعداد آن‌ها زیاد نیست و شما نیازی ندارید به زبان دیگری مسلط باشید.

  • آب‌ و هوای مناسب دومینیکا 

آب و هوای دومینیکا در بیشتر فصل‌ها استوایی و معتدل است و میزان بارندگی در این کشور بالاست؛ این موضوع باعث شده طبیعت زیبا و جذابی در این کشور به‌وجود بیاید.

  •  فرهنگ خاص دومینیکا

فرهنگ مردم دومینیکا شباهت‌های زیادی به فرهنگ آفریقایی‌ها دارد. به‌همین خاطر، جشن و پایکوبی در این کشور بسیار زیاد است و مردم در طول سال جشنواره‌هایی برای موسیقی، رقص، غذا و... برگزار می‌کنند. با سفر به این کشور از فرهنگ مردم لذت ببرید و تجربه کاملا متفاوتی را داشته باشید.

ارزش پاسپورت دومینیکا

دومینیکا، دارای پاسپورت بسیار قدرتمندی است و با داشتن این پاسپورت، شما می‌توانید به ۱۴۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. دولت دومینیکا گرفتن ویزای شهروندی را با استفاده از روش سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است و این اتفاق بسیار هیجان‌انگیز است؛مخصوصا برای کسانی که کشورشان پاسپورت قدرتمندی ندارد. شما با داشتن این پاسپورت می‌توانید به نقاط مختلف جهان سفر کنید و لذت ببرید.

دو روش برای گرفتن پاسپورت دومینیکا به روش سرمایه‌گذاری وجود دارد: 

  • دریافت پاسپورت دومینیکا با خرید ملک

  • دریافت پاسپورت دومینیکا با کمک بلاعوض به صندوق دولت

شریف تریپ، همراه شما در مسیر اخذ پاسپورت دومینیکا

اگر به‌دنبال دریافت پاسپورت کشور دومینیکا هستید، شریف تریپ اینجاست تا در تمام این مراحل به شما کمک کند. شریف تریپ در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را به‌صورت رسمی در راستای مشاوره در اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا آغاز و تا به امروز ۳۲۰ پرونده موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است . این تیم در سال ۱۴۰۱ با دریافت مجوز از دولت دومینیکا به‌عنوان نماینده دولت دومینیکا فعالیت خود را گسترش داد. بنابراین اگر قصد گرفتن پاسپورت دومینیکا و زندگی در آن را دارید، به آژانس گردشگری شریف تریپ مراجعه کنید و از متخصصان حقوقی این تیم کمک بگیرید.