phoneenvelopphone

سنت لوسیا جزیره‌‌ای در حوزه دریای کارائیب است که در نزدیکی آمریکای جنوبی قرار دارد. این جزیره در اثر فعالیت‌های آتشفشانی به‌وجود آمده است. همچنین این سرزمین زیبایی‌های طبیعی کم‌نظیر و بکری مثل جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های فراوان و چشمه‌های آب گرم دارد که گردشگران را هیجان‌زده می‌کند. در حال حاضر، سنت لوسیا سالانه بالغ بر 1 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و یکی از مقاصد جذاب برای سفر و گردشگری است. به‌همین دلیل، در این مطلب می‌خواهیم به معرفی غذاهای سنت لوسیا بپردازیم تا در صورت سفر به این منطقه، از غذاهای خوشمزه این جزیره لذت ببرید.

غذاهای سنت لوسیا

غذاهای محلی هر سرزمین نشان‌دهنده فرهنگ و آداب‌ورسوم محلی آن کشور است. جزیره سنت لوسیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و غذاهای متفاوتی دارد که در هنگام بازدید از این کشور حتما باید آن‌ها را امتحان کنید، مانند:

لامبی(Lambi)

  • لامبی(Lambi)

«لامبی» یکی از مشهورترین غذاهای سنت لوسیا است که از حلزون‌های دریایی کارائیب تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا، حلزون را قبل از سرخ کردن در ماهیتابه کوبیده و در داخل قابلمه می‌ریزند. سپس، ادویه‌جات و مواد دیگری مثل سیر، پیازچه، نمک، روغن، گشنیز و آویشن نیز به این غذا اضافه می‌شود. لامبی در منو اکثر رستوران‌های فضای باز به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود.

موز سبز و ماهی نمکی

  • موز سبز و ماهی نمکی

«موز سبز و ماهی نمکی» یکی دیگر از غذاهایی هستند که باید امتحان کنید. می‌توان گفت موز سبز، مهم‌ترین صادرات این کشور است که مواد اصلی سازنده این غذا نیز هست. این غذای لذیذ، از ترکیب موز سبز که به آن انجیر هم گفته می‌شود با ماهی شور به‌وجود می‌آید. به‌علاوه مردم محلی از موادی مانند گشنیز، جعفری، سیر، فلفل و پیاز برای خوش طعم شدن آن استفاده می‌کنند. 

پپرپو‌ت (Pepperpot)

  • پپرپو‌ت (Pepperpot)

این خورش سنتی یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه مردم سنت لوسیا است که معمولا با گوشت بز یا گوسفند درست می‌شود، اگرچه می‌توان از گوشت‌های دیگری مانند مرغ، گوشت گاو، بوقلمون، خوک، دم (سم) گاو نیز استفاده کرد. بسیاری از طعم‌دهنده‌ها مانند پیاز، سیر، دارچین، شکر قهوه‌ای، میخک، آویشن، پوست پرتقال و فلفل دلمه‌ای تند در این غذا استفاده می‌شود. ترکیب این غذا با نان، ترکیب بسیار خوشمزه‌ای است.

پمی (Pemmie)

  • پمی (Pemmie)

«پمی» یکی از دسرهای سنتی سنت لوسیا است. این دسر از ترکیب کدو تنبل له شده، نارگیل خشک شده، دارچین، شکر و آرد ذرت درست می‌شود. این ترکیب در داخل برگ مو قرار داده می‌شود و پیچیده شده و بعد از آن در آب پخته می‌شود. در بعضی مناطق سنت لوسیا، به این غذا کشمش نیز اضافه می‌کنند.

بودین (پودینگ سیاه)

  • بودین (پودینگ سیاه)

«بودین» سنت لوسیا یا «پودینگ سیاه»، مورد علاقه افرادی است که به‌دنبال تجربه غذاهای جدید هستند. این غذا به شکل سوسیس سرو می‌شود و ترکیبی از خون خوک با گیاهان دارویی، ادویه‌جات و برنج است. پودینگ سیاه طرفداران خاصی دارد و آن را در رستوران‌های محلی می‌توانید پیدا کنید.

آکرا(Accra)

  • آکرا(Accra)

«آکرا» یک میان‌وعده عالی است که می‌توانید هنگام بازدید سنت لوسیا امتحان کنید. این غذا توسط اکثر فروشندگان خیابانی و کبابی‌های جزیره فروخته می‌شود. آکرا با ماهی نمکی خرد شده، فلفل دلمه‌ای و چاشنی‌هایی مثل سیر و پیازچه درست می‌شود. همچنین این غذا به‌عنوان صبحانه نیز سرو می‌شود. ترکیب طعم ترد نمکی و تند این غذا باعث شده تا آکرا به یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنت لوسیا تبدیل شود. 

سوپ کالالو (Callaloo Soup)

  • سوپ کالالو (Callaloo Soup)

«سوپ کالالو» یکی از سوپ‌های خوشمزه سنت لوسیا است که از غرب آفریقا الهام گرفته شده است. این سوپ از نوعی سبزی برگ‌دار که در کارائیب وجود دارد، درست می‌شود. به‌علاوه، در این سوپ می‌توان از گوشت‌های مختلف صدف و خرچنگ هم استفاده کرد. مردم سنت لوسیا ترکیب‌های دیگری مانند پیاز، سیر، بامیه، سیب زمینی، شیر نارگیل و ادویه‌ها را به کالالو اضافه می‌کنند. 

با وجود این که این سوپ در رستوران‌ها نیز پیدا می‌شود، اما اغلب این غذا به‌صورت خانگی پخت شده و سرو می‌شود.

پاسپورت سنت لوسیا

سنت لوسیا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان را دارد. در زمان نگارش این مطلب، طبق آمار ارائه شده از وب سایت https://www.passportindex.org ، پاسپورت سنت لوسیا از نظر اعتبار دارای رتبه جهانی ۲۸ است. به‌گونه‌ای که کسانی که دارای پاسپورت سنت لوسیا هستند، می‌توانند بدون ویزا و یا در مواردی با اخذ ویزا در بدو ورود، به بیش از ۱۴۰ کشور سفر کنند. این کشورها شامل بریتانیا، اتحادیه اروپا، اسرائیل، سنگاپور، هنگ کنگ و … هستند. همچنین مدت زمان پروسه اخذ شهروندی این کشور کوتاه است و فقط ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

مدارک لازم برای پاسپورت سنت لوسیا 

اگر متقاضی اخذ گذرنامه سنت لوسیا هستید باید یک سری مدارک و اسناد را به سفارت این کشور ارائه دهید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع پروسه اخذ پاسپورت این مدارک را آماده کنید. 

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت سنت لوسیا شامل موارد زیر است:

  • عکس پرسنلی

  • کپی ویزاهای قبلی

  • کپی صفحه اول پاسپورت

  • ترجمه رسمی مدارک کاری

  • ترجمه رسمی مدارک هویتی

  • پاسپورت با بیش از 6 ماه اعتبار

  • مدارک تمکن مالی

  • ارائه پاسپورت پیشین

  • فرم اصلی درخواست ويزا

  • کپی صفحه‌های مشخصات

  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

  • اصل فرم درخواست ویزای همراهان

شریف تریپ در مسیر اخذ پاسپورت سنت لوسیا در کنار شماست

اگر به فکر دریافت اقامت و پاسپورت کشور سنت لوسیا یا سفر به این کشور بی‌نظیر و خوش‌ آب و هوا هستید، کار خود را به شریف تریپ بسپارید. این آژانس گردشگری معتبر در زمینه اخذ شهروندی و پاسپورت سنت لوسیا فعالیت می‌کند و تا به امروز بیش از ۴۰۰ پرونده موفق در کارنامه خود ثبت کرده است. پس اگر قصد اخذ پاسپورت و اقامت سنت لوسیا را دارید، به آژانس گردشگری شریف تریپ مراجعه کنید و از متخصصان حقوقی این تیم کمک بگیرید. شریف تریپ کار شما را برای گرفتن اقامت آسان می‌کند.