phoneenvelopphone

سنت لوسیا، جزیره‌ای کوچک ولی بسیار زیبا در دریای کارائیب است که در مجاورت اقیانوس اطلس و در جنوب جزیره مارتینیک قرار گرفته است. این کشور که عضوی از کشورهای مشترک‌المنافع به‌شمار می‌رود، دارای واحد پولی به نام دلار کارائیب شرقی است.

سنت لوسیا با برخورداری از طبیعتی بکر و دست‌نخورده، سواحلی زیبا با شن‌های سفید ماسه‌ای، آب‌هایی به رنگ زمرد، کوه‌های سر به فلک کشیده و جنگل‌های انبوه استوایی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه تبدیل شده است. شهرهای رنگارنگ و پرجنب‌وجوش، بازارهای محلی، غذاهای خوشمزه کارائیبی و مردمان بسیار مهمان‌نواز نیز از دیگر جاذبه‌های این جزیره به‌شمار می‌روند.

علاوه بر این، آرامش و زیبایی خیره‌کننده سنت لوسیا، آن را به مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات و ماه عسل تبدیل کرده است. اگر به‌دنبال تجربه‌ای رمانتیک و به‌یادماندنی هستید، سفر به سنت لوسیا را از دست ندهید؛ جایی که عشق در هوای آن جریان دارد!

جاهای دیدنی سنت لوسیا

در سال‌های اخیر سنت لوسیا به یکی از مقصدهای پربازدید تبدیل شده و مردم از مناطق مختلف جهان به این کشور سفر می‌کنند تا از مکان‌های دیدنی و طبیعت زیبای آن دیدن کنند. در این قسمت به معرفی بعضی از این جاهای دیدنی می‌پردازیم:

 

خلیج ماریگوت

  • خلیج ماریگوت:

«خلیج ماریگوت» بدون شک زیباترین خلیج سنت لوسیا است. قایق‌های تفریحی روی آب می‌‌چرخند و تپه‌های سرسبز همه جا هستند. بعضی از فیلم‌های معروف مثل Doctor Doolittle در سال 1967 در این ساحل فیلمبرداری شده‌اند. اگر می‌خواهید در نزدیکی ساحل ماریگوت مستقر شوید، هتل Marigot Bay Resort and Marina می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که منظره جذابی از قایق‌ها در خلیج و تپه‌های سرسبز را به مسافران ارائه می‌دهد.

خلیج ماریگوت

  • غواصی در پارک ملی Anse Chastanet

صخره مرجانی Anse Chastanet گنجینه‌ای از زندگی دریایی را در خود جای داده است. در این پارک، غواصان می‌توانند اسفنج‌های رنگی، مرجان‌های نرم و تخته‌های سنگی را ببینند. شنا کردن در این آب‌ها بسیار لذت‌بخش است و غواصان ممکن است انواع مختلفی از ماهی‌ها را در باغ‌های مرجانی ببینند؛ از جمله طوطی ماهی، بزماهی، راس، کرومیس و باراکودا.

پیاده‌روی در مسیر طبیعت تت پال

  • پیاده‌روی در مسیر طبیعت تت پال

پیاده‌روی در سنت لوسیا می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و مسیر طبیعت تت پال، در نزدیکی سوفریر، برخی از تماشایی‌ترین مناظر در جنوب سنت لوسیا را ارائه می‌دهد. پیاده‌روی در این مسیر پیچ در پیچ حدود 45 دقیقه طول می‌کشد که می‌توانید با گیاهان و پوشش گیاهی این منطقه آشنا شوید و از میوه‌های استوایی بخورید. در طول مسیر نیز درخت‌های آناناس را می‌بینید. توجه داشته باشید که برای پیاده‌روی در مسیر تت پال، باید هزینه ورودی بپردازید.

پارک ملی جزیره کبوتر

  • پارک ملی جزیره کبوتر  

در آن سوی خلیج رادنی، پارک ملی جزیره کبوتر قرار دارد. این پارک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی سنت لوسیا است. همچنین در این جزیره ویرانه‌های ساختمان‌های نظامی در نبرد بین فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، یک مرکز تاریخی که تاریخ شگفت‌انگیز جزیره را توصیف می‌کند، یک رستوران کوچک و دو ساحل با شن‌های سفید وجود دارد. شما می‌توانید از طریق تاکسی به جزیره کبوتر بروید و یا اگر در Sandals Grande St. Lucian اقامت دارید، تنها هفت دقیقه پیاده‌روی لازم است.

 خلیج رادنی

  •  خلیج رادنی

خلیج رادنی یکی از معروف‌ترین ساحل‌های سنت لوسیا است. این ساحل جایی است که بسیاری از استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سنت لوسیا را می‌بینید. پس از تاریک شدن هوا، خلیج رادنی به یک مقصد تفریحی و سرگرمی تبدیل می‌شود. در شمال این ساحل، پارک ملی جزیره کبوتر و در جنوب آن Labrelotte  Point قرار دارد. به‌علاوه، خانه‌های چشمگیر در تپه‌های اطراف خلیج پراکنده‌اند و بزرگترین مرکز خرید سنت لوسیا نیز در این منطقه است.

خرید در بازار Castries

  • خرید در بازار Castries

بازار رنگارنگ Castries، در شرقی‌ترین نقطه بندر Castries، مکانی عالی برای بازدید و تجربه زندگی محلی در سنت لوسیا است. از صنایع دستی گرفته تا میوه‌ها و سبزیجات محلی، این بازار چیزی برای همه دارد. خریداران می‌توانند باتیک، منبت‌کاری روی چوب، سبدهای هدیه ادویه، سس کچاپ و روغن موز، جاروهای دست‌ساز، سس فلفل تند و سوغاتی‌های معمولی را در این بازار پیدا کنند. در حالی که بازار هر روز باز است، شلوغ‌ترین روز آن شنبه است.

پاسپورت سنت لوسیا

سنت لوسیا جزو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع با بریتانیای کبیر است و پاسپورت این کشور اعتبار جهانی بالایی دارد و رتبه ۳۴ را به خود اختصاص داده است. این رتبه‌بندی بر اساس قدرت پاسپورت سنت لوسیا از لحاظ امکان ورود به کشورهای گوناگون جهان محاسبه شده است. با در دست داشتن گذرنامه این کشور شما می‌توانید به ۱۴۲ کشور بدون ویزا و یا در مواردی با اخذ ویزا در بدو ورود، سفر کنید. 

 

علاوه‌براین، از زمان اقدام کردن برای پاسپورت سنت لوسیا تا دریافت آن تنها حدود ۳ الی ۶ ماه زمان لازم است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گذرنامه این کشور این است که حتی برای گرفتن این پاسپورت احتیاج به زندگی یا رفتن به این کشور نیز وجود ندارد. همچنین نیازی به ارائه مدرک تحصیلی، زبان و یا مصاحبه وجود ندارد.

شریف تریپ، همراه شما در مسیر گرفتن پاسپورت سنت لوسیا

اگر به‌دنبال گرفتن پاسپورت دوم هستید، گرفتن گذرنامه کشور سنت لوسیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. شریف تریپ همراه شماست تا پاسپورت سنت لوسیا را به راحتی دریافت کنید. این آژانس گردشگری معتبر در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را به‌صورت رسمی در راستای مشاوره در اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا و سنت لوسیا آغاز و تا به امروز بیش از ۴۰۰ پرونده موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است. بنابراین اگر قصد گرفتن پاسپورت سنت لوسیا و زندگی در آن را دارید، به آژانس گردشگری شریف تریپ مراجعه کنید و از متخصصان حقوقی این تیم کمک بگیرید.