phoneenvelopphone

تفاوت اخذ شهروندی دومینیکا و جمهوری دومینیکن

timer3 دقیقه

    کشورهای دومینیکا و جمهوری دومینیکن در حوزه دریای کارائیب قرار دارند و اغلب به دلیل نام‌های مشابه‌شان اشتباه گرفته می‌شوند. در واقع، این دو کشور کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر هستند و هیچ ارتباط سیاسی با هم ندارند.

    دومینیکا یک جزیره کوچک در دریای کارائیب است که زیر نظر بریتانیا اداره می‌شود، در حالی‌که جمهوری دومینیکن یک کشور مستقل در همان منطقه و دارای حکومت و قوانین خودش است.

    برای اخذ شهروندی دومینیکا، سرمایه‌گذاری مستقیم ۱۰۰ هزار دلاری و یا خرید ملک در این جزیره شرط اصلی است. اما برای دریافت شهروندی جمهوری دومینیکن باید حداقل ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشید.

    در مجموع، با وجود شباهت نام‌ها، این دو مقصد کارائیب تفاوت‌های اساسی در فرآیند و شرایط اخذ شهروندی دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. 

    در این مطلب قصد داریم مروری خلاصه‌ روی تفاوت‌های اخذ شهروندی و شرایط دریافت پاسپورت برای  هر کدام از این کشورها داشته باشیم، پس تا پایان این مطلب همراه شریف تریپ باشید.

    اخذ شهروندی دومینیکا

    پاسپورت کشور دومینیکا یکی از پرطرفدارترین پاسپورت‌های دنیا است، به این خاطر که افراد تبعه این کشور از مزایای زیادی همراه با اخذ پاسپورت و شهروندی این کشور، بهره‌مند می‌شوند.

    یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث محبوبیت پاسپورت کشور دومینیکا شده است، قابلیت سفر به بیش از ۱۴۰ کشور بدون ویزا است.

    برای دریافت پاسپورت این کشور شما باید چهار مرحله اصلی برای دریافت پاسپورت دومینیکا، که به شکل خلاصه ذکر شده‌است را دنبال کنید.

    مرحله اول (عقد قرارداد)

    در این مرحله شما باید فرم‌های مربوط به اخذ شهروندی دومینیکا را تکمیل و فایل نامبر را دریافت کنید. هزینه مورد نیاز برای تکمیل این مرحله حدود ۴.۳۰۰ دلار است، که باید در مرحله اول پرداخت شود.

    مرحله دوم (ترجمه مدارک و ارسال آن‌ها به دفتر دومینیکا و آغاز تحقیقات امنیتی) 

    در مرحله دوم متقاضی باید برای ترجمه مدارک اقدام و در اولین فرصت آنها را به دفتر دومینیکا ارسال کند. پس از واریز  ۷.۵۰۰ دلار به دولت دومینیکا به ازای هر نفر، آنها تحقیقات امنیتی درباره متقاضی را آغاز می‌کنند. 

    مرحله سوم (به پایان رسیدن تحقیقات پلیس دومینیکا)

    پس از به پایان رسیدن تحقیقات پلیس دومینیکا درباره متقاضی، آنها نامه‌ای رسمی مبنی بر موفق بودن فرآیند درخواست به فردا ارسال می‌کنند.

    مرحله چهارم (مرحله آخر، دریافت پاسپورت دومینیکا)

    این مرحله آخر و موفقیت متقاضی است و شما تنها باید وجوه دولتی را واریز و سپس پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید.

    دومینیکا دو روش برای ارائه پاسپورت خود در اختیار افراد خارجی ارائه می‌دهد، روش اول از طریق کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و روش دوم از طریق خرید پروژه‌های تعیین شده در این کشور است.

    البته به جز هزینه اخذ پاسپورت به این روش‌ها، هزینه‌های دیگری را نیز مانند هزینه بررسی پرونده ، هزینه صدور گواهی شهروندی و هزینه صدور پاسپورت باید پرداخت کنید.

    همچنین برای اخذ شهروندی دومینیکا به روش کمک بلاعوض، به نکات زیر دقت داشته باشید:

    • به ازای هر یک نفر باید ۱۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا پرداخت کنید.

    • به ازای یک خانواده چهار نفره با فرزندان زیر ۱۶ سال باید ۱۷۵.۰۰۰ دلار آمریکا پرداخت کنید.

    در ادامه به شرایط اخذ شهروندی جمهوری دومینیکن، می‌پردازیم تا شما بتوانید تصمیم بهتری برای آینده خود و خانواده‌تان داشته‌باشید.

    اخذ شهروندی جمهوری دومینیکن

    یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین نکات در ارزش پاسپورت یک کشور، تعداد کشورهایی که است که می‌توان با داشتن آن پاسپورت دوم، بدون اخذ ویزا به آن‌ها سفر کرد.

    درباره کشور جمهوری دومینیکن بهتر است بدانید قدرت پاسپورت آن به اندازه ارزش پاسپورت دومینیکا نیست و با در دست داشتن پاسپورت دومینیکن فقط می‌توانید به ۵۸ کشور دنیا سفر کنید و از این ۵۸ کشور، ۳۹ مورد آن‌ها نیازمند ویزای کشور مقصد یا visa on arrival هستند.

    این کشور چندین روش را برای اخذ پاسپورت و شهروندی خود به افراد خارجی ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

    • از طریق تولد در خاک دومینیکن

    • از طریق داشتن تبار و نیاکان در دومینیکن

    • از طریق اقامت در دومینیکن به مدت ۵ سال

    • از طریق تحصیل

    بنابراین در پایان باید نتیجه بگیریم افرادی که برای اخذ شهروندی دومینیکا اقدام می‌کنند، از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند که شهروندی جمهوری دومینیکن این امکان را برایشان فراهم نخواهد کرد.

    پاسپورت دومینیکا، شریف تریپ همراه شماست

    اگر شما هم با مطالعه تعدادی از مهم‌ترین مزایای شهروندی دومینیکا ترغیب به اخذ پاسپورت آن شده‌اید، بهترین گزینه برای همراهی شما در این مسیر، شریف تریپ است. 

    شما می‌توانید با برقراری ارتباط با این تیم مجرب، مسیر اخذ پاسپورت دومینیکا را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی طی کنید. برای شروع، بهتر است با استفاده از مشاوره آنلاین این تیم، هفت روز هفته ۲۴ ساعت شبانه روز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.