phoneenvelopphone

برگزاری بزرگترین رویداد موسیقی کشور دومینیکا؛ همه چیز درباره نحوه برگزاری این رویداد

از بزرگترین رویداد موسیقی کشور دومینیکا چه می‌‌دانید؟ دومینیکا جزیره‌ای خوش‌آب‌وهوا در حوزهٔ دریای کارائیب است که پایتخت آن روسو (Rousseau) نام دارد. زبان رسمی مردم این کشور که در شمال مارتینیک (Martinique) و در جنوب گوادلوپ (Guadeloupe) قرار گرفته، انگلیسی است و همچنین به زبان‌های فرانسه و بومی‌تر آن یعنی کرئول نیز صحبت می‌کنند. شریف تریپ در ادامه قصد دارد تا برگزاری رویداد موسیقی کشور دومینیکا را بررسی کند.

بزرگترین رویداد موسیقی کشور دومینیکا

دومینیکا که در ماه ژانویهٔ ۲۰۲۲، خود را برای بزرگترین رویداد موسیقی این کشور آماده می‌کرد، در نهایت صحنه‌ را برای برگزاری مراسم جوایز موسیقی دومینیکا (Dominica Music Awards) به روی مردم گشود. اگرچه بیماری همه‌گیر کرونا، کماکان محدودیت‌هایی در برگزاری این‌گونه رویدادها ایجاد می‌کند اما به گفتهٔ برگزارکنندگان، عموم مردم از سرتاسر دنیا می‌توانند این مراسم را به‌صورت زنده در بسترهای رسانه‌ای مختلف مشاهده کنند.

لیروی وادیکس چارلز (Leroy Wadix Charles)، برگزارکنندهٔ اصلی مراسم جوایز موسیقی دومینیکا (DMA)، در گفتگو با دومینیکا نیوز آنلاین (DNO)، این حقیقت را فاش کرد که در چند روز گذشته با چالش‌هایی برای برگزاری این مراسم مواجه بوده‌اند اما صحنه برای ورود شرکت‌کنندگان و داوران کاملا مهیا است.

 

به گفتهٔ صاحب‌امتیاز مجله و بنیاد موسیقایی کرئول هارت‌بیت (Creole Heartbeat)، تا تاریخ هشتم ژانویهٔ 2022، عموم مردم این فرصت را داشتند تا به نامزدهای انتخابی خود در بیش از 55 دستهٔ مختلف برای شرکت در اولین جایزهٔ موسیقی دومینیکا، رأی دهند که به میزبانی کرئول هارت‌بیت برگزار شد. چارلز پیش از برگزاری مراسم به این خبرگزاری اظهار داشت:

« بیش از ۱۰۰۰ نامزد برای مراسم جوایز موسیقی دومینیکا در رشته‌های متنوع شرکت کرده‌اند که در تاریخ 29 ژانویه ۲۰۲۲ در تالار گوود ویل پاریش هال (Goodwill Parish Hall) ساعت ۱۹، برگزار می‌شود.»

نحوه برگزاری مراسم جوایز موسیقی دومینیکا

لیروی وادیکس چارلز، گرداننده و مبتکر مراسم جوایز موسیقی دومینیکا، به خبرگزاری دومینیکا نیوز آنلاین بیان داشت:

«همه چیز برای برگزاری این مراسم آماده است، مردم و هنرمندان بسیار هیجان‌زده هستند، این در حالی است که ما تمایل داشتیم طرفداران و مردم عمومی بتوانند در این مراسم حضور یابند اما به‌دلیل بیماری کووید-19، برنامه‌های برگزاری تغییر کرده است. مردم می‌توانند برگزاری این مراسم را که به‌صورت زنده تماشا کنند که در صفحات فیسبوک مربوط به مراسم و وبسایت‌هایی مانند DNO،Kairi FM، DBS پخش می‌شود.»

وی همچنین با بیان اینکه مراسم با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی وزارت بهداشت دومینیکا برگزار می‌شود، اعلام کرد که تنها برندگان در این مراسم حضور خواهند داشت. چارلز در ادامه، ابراز امیدواری کرد که این رویداد در سال‌های آینده در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر برگزار شود.

جری ویلیامز (Jerry Williams)، یکی از بنیان‌گذاران کرئول هارت‌بیت، در جریان انتشار رسمی مطبوعاتی در 11 ژانویه، عنوان کرد که رتبهٔ شرکت‌کنندگان با چهار ویژگی کلیدی مشخص می‌شود که شامل موارد جدول زیر است:

ویژگی

امتیاز

رأی‌گیری آنلاین طرفداران

۵۰

آهنگسازی

۴۰

اصالت هنری

۲۵

تولید و تهیه‌کنندگی استاندارد

۲۰

جدول معیار برای امتیازبندی برندگان جوایز موسیقی دومینیکا ۲۰۲۲

سخن پایانی

به گفتهٔ لیروی وادیکس چارلز، از بین نامزدهای رویداد جوایز موسیقی دومینیکا در مجموع ۲۲ جایزه برای بخش عمومی و شش جایزه برای بخش ویژه در ژانرهای مختلف موسیقی در ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۲۲، اهدا گردید.

طبق گزارشات اعلام‌شده توسط مؤسسهٔ پژوهشی هنلی (Henley Passport Index)، پاسپورت کشور دومینیکا با رتبهٔ ۳۳ جهانی در زمرهٔ معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و تاکنون متقاضیان بسیاری برای اخذ پاسپورت دوم خود، شهروندی این کشور را برگزیده‌اند. شریف تریپ، با سال‌ها تجربه در زمینهٔ اخذ پاسپورت دوم برای متقاضیان، خدمات خود را از طریق مشاوران مجرب و کارآزموده به روش‌های تلفنی و آنلاین ارائه می‌دهد.