phoneenvelopphone

برای مهاجرت به کشورهای خارجی، فرایندی چند مرحله‌ای وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • مراجعه به سایت یا سیستم آنلاین سفارت مقصد و ثبت‌نام برای درخواست ویزا. اطلاعات شخصی و مدارک لازم را وارد کنید.

  • انتخاب تاریخ برای مصاحبه حضوری (بسته به نوع ویزا، ممکن است نیاز به مصاحبه حضوری باشد.) سفارت‌ها معمولاً برای مصاحبه زمان‌هایی را ارائه می‌دهند که شما یکی را انتخاب کنید.

  • حضور در سفارت در تاریخ تعیین شده برای انجام مصاحبه به همراه همراه با مدارک لازم تا کارمندان سفارت سوالاتی در مورد دلایل مهاجرت، شغل و زندگی شما بپرسند.

  • انتظار برای تایید یا رد درخواست ویزا. این فرایند ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. سفارت پس از بررسی، در مورد صدور ویزا تصمیم می‌گیرد.

  • پس از دریافت پاسخ سفارت در صورت تایید ویزا، می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

بنابراین فرایند مهاجرت نیازمند طی مراحلی از قبیل ثبت‌نام آنلاین، مصاحبه حضوری، ارائه مدارک و منتظر ماندن برای دریافت پاسخ نهایی است. توصیه می‌شود از قبل آمادگی لازم را کسب کنید.

چگونه وقت سفارت بگیریم؟

این کار شامل مراحل مختلفی است. ابتدا متقاضی باید فرم پر کند و سپس به ارسال درخواست خود بپردازد. پس از انجام این کار فرم او توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید تاییدیه‌ای به او ارسال شود. متقاضی پس از دریافت تاییدیه ملزم به پرداخت هزینه‌های مرتبط است. پس از پرداخت هزینه وقت سفارت برای او تعیین می‌شود و در آن زمان باید در سفارت حضور پیدا کند.

بسیاری از افراد از ویزا متریک وقت سفارت آلمان می‌خواهند. باید بگوییم فرآیند درخواست برای رزرو وقت بستگی به مدت زمانی دارد که شخص می‌خواهد در آن کشور حضور داشته باشد. در سایت ویزا متریک آلمان متقاضی باید تعیین کند که چند روز قصد اقامت در آلمان دارد.

اگر شخص زیر ۹۰ روز بخواهد بماند به او وقت کوتاه مدت صادر خواهد شد. منظور از اقامت کوتاه مدت مواردی مثل سفرهای توریستی، تجاری، دیدار با آشنایان، حضور در کنفرانس‌ها، برنامه‌های ورزشی و درمان‌های پزشکی است.

اگر بخواهید در زمان‌های پرسفر سال وقت سفارت بگیرید ممکن است دیرتر وقت سفارت نصیبتان شود. اگر در این زمان می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید ممکن است مجبور شوید تا به‌ آدرس ویزا متریک آلمان

به‌طور حضوری مراجعه کنید.

اگر متقاضی بخواهد بیش از ۹۰ روز سفر کند باید درخواست وقت بلند مدت بدهد. به‌عنوان مثال وقت بلند مدت تحصیلی برای ۱۸ ماه آینده صادر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ویزا متریک آلمان تماس بگیرید.

نکته مهم این است که متقاضیان برای درخواست وقت سفارت باید گزینه رزرو قرار ملاقات را از قبل رزرو کرده باشند. به‌طور کلی مراحل ثبت درخواست شامل موارد زیر است.

  • پرداخت هزینه تایید مدارک و تعیین کشور مقصد

ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید به کدام کشور سفر کنید. هر شخص باید حدود ۶۰۰۰۰۰۰ ریال برای رزرو وقت ملاقات بپردازد. برای همه افراد این مبلغ باید به‌طور کامل پرداخته شود. افرادی که قصد دارند ویزا ملی- دانشجویی بگیرند باید ۹ میلیون ریال واریز کنند.

لازم به ذکر است که امکان دریافت وقت گروهی یا خانوادگی نیز وجود دارد اما باید مبلغ مربوطه به‌طور بک‌جا و در یک فیش واریز شود.

  • ثبت نام

پس از واریز هزینه ویزا متریک می‌توانید ثبت نام کنید. تصویر فیش را باید به ایمیل ویزامتریک به آدرس [email protected] ارسال کنید. در پرداخت‌های آنلاین می‌توانید تاریخ پرداخت و شماره کارت را در سایت وارد کنید تا بتوانید ثبت نام کنید.

  • ارسال مشخصات فردی

در این مرحله باید در فرم ویزا متریک مشخصاتی مثل نام، نام خانوادگی، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، آدرس ایمیل و شماره تلفن را در فیلدهای مربوط به آن‌ها وارد کنید.

  • انتخاب قرار ملاقات

پس از ثبت و تایید مشخصاتتان در سیستم باید به سیستم تقویمی مراجعه کنید و از آن‌ جا قرار ملاقات بگیرید. وقت‌ها با توجه به قوانین و مقررات سفارت داده می‌شوند. پس از اینکه وقت تعیین شده شما تایید شد یک ایمیل دریافت خواهید کرد. همچنین دو روز قبل از قرار ملاقات ایمیل یادآوری به شما ارسال خواهد شد.

نکاتی که باید در آموزش گرفتن وقت سفارت از ویزا متریک بدانید

بسیاری از کشورها در ایران سفارت‌خانه ندارند به‌همین دلیل مردم کشور ما برای دریافت ویزا باید به کشورهای واسط سفر کنند. وقت سفارت برای نظم‌دهی به کار سفارت‌ها تعیین می‌شود و نیازی نیست تا متقاضیان در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

متقاضی می‌تواند وقت سفارت خود را تنها تا ۷۲ ساعت قبل از وقتی که قبلا گرفته بود تغییر دهد. اگر شخص در وقت تعیین شده مراجعه نکند هزینه‌ای که واریز کرده بود پس داده نمی‌شود. در چنین شرایط درخواست‌دهنده باید پرداخت و ثبت نام مجدد انجام دهد.

متقاضیان می‌توانند از سرویس‌های زیر در زمان قرار ملاقات خود استفاده کنند:

  • فرم درخواست
  • عکس بیومتریک
  • ارسال پاسپورت با پست
  • فتوکپی، فکس و پرینت
  • سرویس‌‌های اطلاع رسانی اس ام اس، ایمیل یا تماس تلفنی
  • بیمه سلامت سفر

در زمان رزرو وقت سفارت آلمان ممکن است مشکلاتی به وجود آید. به‌عنوان مثال شخص در زمان درج اطلاعات شخصی خود اشتباه تایپی داشته باشد. در چنین شرایطی متقاضی می‌تواند مشکل را با ارسال ایمیل و ارائه توضیحات شفاف و کافی برطرف کند. ایمیل ارسالی باید به زبان انگلیسی نوشته شود. روش دیگر برای حل چنین مشکلی این است که اقدام به تعویض پارسپورتتان کنید و درخواست خود را با ایمیل جدید مجددا ارسال کنید.

توصیه می‌کنیم در زمان وارد کردن اطلاعات از صحت و نداشتن اشتباه تایپی مطمئن شوید.

شما باید دقیقا در وقت تعیین شده در سفارت حاضر شوید. در صورت تغییر سفارت شما را نمی‌پذیرد و مجبور به دریافت وقت مجدد خواهید شد.

برای صدور ویزا باید هزینه را به‌صورت یورو یا دلار به همراه داشته باشید.

ورود به سفارت با انواع سلاح سرد و گرم و وسایل دیجیتال مثل گوشی یا ساعت هوشمند ممنوع است.

نکات کلیدی برای دریافت ویزای مهاجرت

مهاجرت به خارج از کشور فرایندی طولانی و پیچیده است که نیازمند دقت و تخصص است. در این مقاله سعی کردیم راهنمای جامعی برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت ارائه دهیم.

مراحل اصلی عبارتند از:

 

۱-ثبت نام در سایت سفارت و ورود اطلاعات فردی

۲-پرداخت هزینه‌های مربوطه

۳-انتخاب تاریخ و ساعت مصاحبه از تقویم آنلاین

۴-حضور به موقع در سفارت با مدارک لازم

۵-پاسخگویی صحیح به سوالات مصاحبه‌کننده

۶-صبر و پیگیری برای دریافت نتیجه نهایی

 

با رعایت دقیق این مراحل و آمادگی لازم، می‌توانید امیدوار باشید که گام‌های موفقی در مسیر گرفتن ویزا برداشته‌اید.