phoneenvelopphone

    سفیر جدید آلمان متعهد شده است که به دومینیکا برای دستیابی به انعطاف پذیری اقلیمی کمک کند.

    این در حالی است که عالیجناب یو‌ته کونیگ (Ute Ko‌nig) اعتبار نامه خود را در روز جمعه، ۲۶ می ۲۰۲۳ به رئیس جمهور دومینیکا، جناب چارلز ساوارین(Charles Savarin) در مراسمی کوچک در کاخ ایالتی تقدیم کرد. از زمان رسمی شدن روابط دیپلماتیک، دومینیکا و جمهوری فدرال آلمان به بهتر کردن روابطه‌شان ادامه داده اند. رئیس جمهور ساوارین می‌گوید، دومینیکا از کمک آلمان برای افزایش قدرت در کنار آمدن با بلایای طبیعی استقبال می‌کند.

     رئیس جمهور ساوارین گفت:”به عنوان یک جزیره در حال توسعه (SIDS)، دومینیکا و بقیه کارائیب به دلیل پدیده‌های تغییرات آب و هوا در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر هستند و از این رو ما با خوشحالی از اینکه آلمان در کمک به جزیره‌های در حال توسعه (SIDS) پیش قدم شده، استقبال می‌کنیم. اثرات مخرب طوفان استوایی اریکا در دومینیکا در سال 2015 و طوفان‌های ایرما و ماریا در چندین جزیره در منطقه کارائیب در سال 2017، تصویری از افزایش آسیب پذیری منطقه کارائیب ما است. طوفان ماریا بزرگترین فاجعه‌ای است که تاکنون بر کشور ما وارد شده است. همانطور که اشاره کردید، زیان برآورد شده در منطقه 226 درصد تولید ناخالص داخلی بود. به لطف حمایت‌های عظیم دولت‌های منطقه‌ای و جامعه بین المللی، ما توانستیم روند بازیابی و بازسازی را در مدت زمان بسیار کوتاه، هرچند در شرایط بسیار سخت و دشوار، انجام دهیم. از این دستاورد به عنوان پایه‌ای برای حرکت رو به جلو و تبدیل شدن به الگویی برای جزیره‌های در حال توسعه (SIDS) استفاده می‌کنیم.

    رئیس جمهور ساوارین همچنین بر تعهد آلمان به CARICOM در زمینه توسعه انرژی‌های پایدار تاکید کرد. او می‌گوید که این کار با توجه دولت به سمت انرژی زمین گرمایی، مطابقت دارد.

    در همین حال، سفیر جدید آلمان در دومینیکا، عالیجناب اوته کونیگ، می‌گوید آلمان متعهد به کمک به دومینیکا در دستیابی به اهداف تاب آوری آب و هوا است. او اضافه کرد«ساخت یک زیرساخت انعطاف‌پذیرتر، کاهش بدهی‌های بین‌المللی و کمک‌های مالی برای بازسازی دومینیکا که قربانی اثرات آب‌وهوایی به حساب می‌آید، مهم است. دومینیکا به عنوان یک جزیره در حال توسعه، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی به طور شدیدی تحت تاثیر کووید-19 قرار گرفته است. تلاش برای بهبود روابط دوجانبه و روابط بین اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای حوزه کارائیب شرقی و همچنین CARICOM یک امتیاز برای من است. سفیر کونیگ گفت: در اتحادیه اروپا، آلمان به طور کامل از توافقنامه مشارکت اقتصادی با CARIFORUM و همچنین توافقنامه پس از کوتونو با کشورهای ACP حمایت می‌کند. دومینیکا و آلمان در سال 1980 روابط دیپلماتیک برقرار کردند.