phoneenvelopphone

با توجه به رتبه پایین پاسپورت ایران در بین پاسپورت‌های جهان، در سال‌های اخیر ایرانی‌های بی‌شماری برای اهداف تجاری، تفریحی یا درسی خود به‌‌دنبال یک گذرنامه معتبر دوم بوده‌اند. دلیل افزایش این تقاضاها، پذیرفته نشدن مکرر درخواست ایرانیان توسط سفارت بسیاری از کشورها است. پاسپورت دومینیکا به‌خاطر ویژگی‌ها و موقعیت‌هایی که برخوردار است، به یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی برای ایرانیان تبدیل شده است. اما باز هم برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد، که چرا پاسپورت دومینیکا؟ در ادامه مقاله به توضیح این موضوع برای شما می‌پردازیم.

چرا پاسپورت دومینیکا؟

محدودیت‌های پاسپورت ایران، شهروندان ایرانی را به دریافت گذرنامه دوم ترغیب کرده است، اما چرا درصد بالایی از این متقاضیان به‌دنبال دریافت پاسپورت دومینیکا هستند؟ 

  • یکی از بزرگترین دلایل این اتفاق، برقراری محدودیت کشورهای ارائه دهنده شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به ایرانیان است؛ در حالی که این محدودیت‌ها توسط دولت دومینیکا برقرار نشده است.

  • رتبه گذرنامه ایران در شاخص رتبه‌بندی جهانی پاسپورت، در حال حاضر ۹۸ است. یعنی با داشتن این پاسپورت ایرانیان تنها امکان سفر به ۴۱ کشور جهان را بدون نیاز به ویزا دارند. پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان امکان سفر آنان را به بیش از ۱۴۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا ممکن می‌کند.

  • پاسپورت ایران برای سفر به بسیاری از نقاط جهان به ویزا نیاز دارد و فرقی نمی‌کند که هدف شما از سفر به خارج از کشور، گردشگری، تحصیلی، درمانی یا تجارت باشد. از طرف دیگر با توجه به روابط دیپلماتیک، گرفتن ویزا از سفارت بسیاری از کشورها سخت و حتی گاهی غیرممکن است. این محدودیت‌ها با داشتن پاسپورت دومینیکا رفع می‌شود و می توانید به اکثر نقاط جهان بدون نیاز به ویزا در هر زمانی سفر کنید. علاوه بر آن، پس از دریافت پاسپورت دومینیکا این افراد خواهند توانست از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری این کشور بهره ببرند.

  • یکی دیگر از دلایل مهم اقدام برای دریافت پاسپورت دومینیکا، امکان دریافت پاسپورت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد دارنده گذرنامه این کشور است؛ به این ترتیب فرزندان این خانواده می‌توانند از کیفیت بهتر آموزشی و ورزشی بهره ببرند و آینده‌شان را روشن‌تر را رقم بزنند.

  • مورد دیگر این است که ایرانیان می‌توانند تابعیت خود را در زمان کوتاه، از طریق سرمایه‌گذاری دریافت کنند.

 در ادامه بیشتر به این دلایل مهاجرتی و دریافت پاسپورت کشور دومینیکا می‌پردازیم.

تابعیت از طریق سرمایه گذاری برای ایرانیان

برنامه‌های مهاجرتی دومینیکا برای شهروندان ایرانی در دسترس است و افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این کشور برای خود و خانواده‌شان پاسپورت دریافت کنند. برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری تنها یک راه وجود ندارد و شما بسته به شرایط‌تان می‌توانید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. ارسال کمک غیر قابل بازگشت، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک و مستغلات از رایج‌ترین راه‌های دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا است. البته لازم به ذکر است دومینیکا قبل از اعطای شهروندی به افراد، مانند هر کشور دیگری به‌دقت سابقه افراد را در زمینه فساد و فعالیت‌های غیرقانونی بررسی می‌کنند.

مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری، متعدد بوده که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • سرعت دریافت شهروندی از این طریق بسیار بالا است.

  • امکان دسترسی بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد.

  • فرصت‌های بیشتری را برای تجارت فراهم می‌کند.

  • امکان تحصیل در بهترین کشورها و دانشگاه‌های جهان را فراهم می‌کند.

برنامه CBI دومینیکا

دومینیکا از سال 1993 با تاسیس برنامه CBI، اقدام به پذیرش افرادی کرده است که به‌دنبال داشتن تابعیت دوم هستند. این برنامه سریع‌ترین برنامه شهروندی در حوزه کارائیب است و مزایای دریافت آن برای افرادی چون تاجران و سرمایه‌گذاران بسیار زیاد است.

هدف دولت دومینیکا از تاسیس این برنامه مهاجرتی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای توسعه زیرساخت‌های دومینیکا، ایجاد شغل و ایجاد رفاه بلند مدت برای شهروندان دومینیکایی است. بنابراین سرمایه‌گذاران، مخاطب اصلی این برنامه مهاجرتی هستند.

ایرانیان برای دریافت پاسپورت دومینیکا، نیاز به سفر یا آشنایی با زبان این کشور را ندارند. درواقع افراد پس از سرمایه‌گذاری و طی کردن مراحل دریافت تابعیت، پس از گذشت ۶ ماه  پاسپورت را درب محل آدرس‌شان دریافت خواهند کرد.

افرادی که بخواهند پس از دریافت شهروندی به دومینیکا مهاجرت کنند، از مزایایی مانند شهروندان بومی بهر‌ه‌مندمی‌شوند مانند، حق رای، حق کار، حق زندگی و حتی خرید املاک اضافی.

همچنین همسر ، فرزندان زیر ۱۸ سال و فرزندان تازه متولد شده فرد داری پاسپورت دومینیکا نیز، تابعیت دوگانه دومینیکا و ایران را دریافت می‌کنند.

مزایای داشتن پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان

۳ دلیل اصلی وجود دارد که توانسته دومینیکا را به مقصدی محبوب برای سرمایه‌گذاران جهان به‌خصوص ایرانیان تبدیل کند:

۱-امکان دسترسی بدون ویزا به بسیاری از کشورها و مناطق جهان از جمله کشورهای حوزه شینگن و انگلیس وجود دارد.

۲-امکان پردازش درخواست شهروندی در بازه کوتاه ۴ تا ۶ ماهه وجود دارد.

۳-طرح‌های مالیاتی سخاوتمندانه‌ای را برای معافیت مالیاتی ارائه می‌کند و در این کشور شما مالیات بر ثروت، بر ارث یا هدیه، بر سود سرمایه و درآمد خارجی نمی‌پردازید.

هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا

هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان  نسبت‌به دیگر کشور‌ها بسیار مقرون به‌صرفه است. قانون دولت دومینیکا این است که، تمامی اتباع خارجی برای دریافت تابعیت دومینیکا باید یک ملک مجاز به مبلغ حداقل ۲۲۰۰۰۰ دلار خریداری کرده یا مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار را به‌عنوان سرمایه‌گذاری غیر قابل برگشت پرداخت کنند.

دومینیکا برای دریافت تابعیت دوم و پاسپورت معتبر

همانطور که گفته شد،متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی و بی‌اعتباری پاسپورت ایران، ایرانیان بی‌شماری را در سال‌های اخیر به‌فکر مهاجرت یا دریافت تابعیت دوم انداخته است. یکی از مهم‌ترین گزینه‌های پیش روی افرادی که قصد مهاجرت ندارند اما می‌خواهند با داشتن یک پاسپورت معتبر، اهداف تجاری و تفریحی خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند، دومینیکا است.

دومینیکا برنامه مهاجرتی خود را از سال ۱۹۹۳ با هدف تزریق مالی به کشور شروع کرده است تا بتواند زیرساخت‌های خود را بهبود ببخشد. بنابراین برای دریافت تابعیت این کشور، باید حداقل ۲۲۰ هزار دلار ملک مجاز در دومینیکا بخرید یا ۱۰۰ هزار دلار را به‌عنوان کمک غیرقابل بازگشت به دولت پرداخت کنند.