phoneenvelopphone

    یکی از دو روش اخذ شهروندی دومینیکا و گرفتن پاسپورت این کشور، با امکان سفر بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور است. در این روش بر خلاف روش دیگر که از طریق مشارکت مالی غیرقابل استرداد به صندوق تنوع اقتصادی دولت، به میزان حداقل ۱۰۰ هزار دلار، انجام می‌شود. متقاضی می‌تواند با سرمایه گذاری‌ در املاک و مستغلات دومینیکا، به میزان حداقل ۲۰۰ هزار دلار، علاوه بر کسب شهروندی صاحب ملکی در دومینیکا شود.

    اما طبق شرایط این برنامه سرمایه گذاران نمی‌توانند بنا به انتخاب خودشان هر ملکی را که خواستند بخرند. دولت دومینیکا املاک خاصی را برای این برنامه تایید می‌کند و متقاضیان می‌توانند از میان این گزینه‌ها ملک مورد نظرشان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. هرچند این روش انتخاب سرمایه گذاران را محدود می‌کند اما از سوی دیگر از آنها در برابر سوءاستفاده و کلاهبرداری محافظت می‌کند.

    املاک و مستغلات بسیاری وجود دارد که توسط دولت تایید شده است و گزینه‌هایی مانند ویلا، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس، اقامتگاه های بومگردی و هتل آپارتمان را به سرمایه‌گذاران ارائه می دهد.

    در این مقاله با شریف تریپ همراه شوید تا برخی از پروژه‌های مورد تایید دولت دومینیکا برای برنامه اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را برای شما معرفی کنیم.

     

     

    ۱-مجتمع تفریحی پنج ستاره‌ای Autograph Collections 

    مجتمع تفریحی پنج ستاره‌ای که توسط Autograph Collections از زیرمجموعه‌های هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت مدیریت می‌شود، یکی از زیباترین سواحل پیکارد در پورتسموث، در ساحل شمال غربی دومینیکا واقع شده است. سرمایه گذاران می توانند سهمی از این مجتمع یا آپارتمان‌هایی یک یا دو خوابه را خریداری کنند. هزینه یک سهم پروژه ۲۲۰۰۰۰ دلار و هزینۀ آپارتمان‌ها ۳۲۰۰۰۰ دلار یا بیشتر است.

    طبق برنامه این هتل در سه ماهۀ سوم سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید. مجریان این طرح، بازگشت سرمایه در دورۀ ساخته شدن را ۲٪ تخمین می‌زنند که پس از افتتاح، بازده آن به ۳.۵٪ افزایش می‌یابد.

    تمام املاک خریداری شده به طور کامل یا جزئی توسط این مجتمع تفریحی مدیریت می‌شوند و برای اقامت دائم در دسترس نخواهند بود. سرمایه گذاران می‌توانند به مدت یک هفته در سال رایگان در این هتل اقامت کنند.

    این هتل در ۵۰ متری ساحل دریای کارائیب واقع شده است. ۱۲۸ اتاق دارد، شامل آپارتمان‌های یک یا دو خوابه که هر آپارتمان استخری اختصاصی دارد.


    بیشتر بخوانید: هتل های دومنیکا

    ۲-هتل پنج ستاره‌ تحت مدیریت مجموعه هتل‌های لوکس کمپینسکی 

    هتل پنج ستاره‌ای تحت مدیریت مجموعه هتل‌های لوکس کمپینسکی در دل پارک ملی کابریتس، در سال ۲۰۱۹ افتتاح شده است و ۱۵۱ اتاق دارد. این هتل با اینکه در چنین جای دنجی ساخته شده فقط ۳۴ کیلومتر با فرودگاه دومینیکا فاصله دارد و بعد از اخذ شهروندی بسیار سکونت گاه مناسبی میباشد. این هتل زیبا و مجلل یک اسپا، چهار رستوران و بار، یک مرکز هنری، دو زمین تنیس، چهار استخر، یک سالن ورزشی، یک سالن کنفرانس و یک سالن عروسی دارد.

    از سرمایه گذاران دعوت می‌شود تا سهمی به ارزش ۲۲۰۰۰۰ دلار از این هتل را خریداری کنند.

    دومینیکا با طبیعت شگفت انگیز و بکرش بهشت طبیعت‌گردان است. در این جزیره بیش از ۳۰۰ رودخانه، آبشار و چشمه آب گرم وجود دارد. این هتل زیبا طوری طراحی شده است که گردشگران بتوانند لذت پیوند با طبیعت را در کنار رفاه و راحتی یک هتل لوکس تجربه کنند. این هتل ۱۵۱ اتاق دارد رو به منظرۀ دریای کاراییب.

    سود سرمایه در این مجتمع حدود ۳ تا ۵ درصد در سال خواهد بود.

    ۳-یک مجتمع اقامتگاهی و تفریحی ساحلی 

    یک مجتمع اقامتگاهی و تفریحی ساحلی که توسط مجموعه هتل‌های هیلتون اداره می‌شود و شامل هتلی با ۷۳ اتاق و ویلاهای یک، دو یا سه خوابه با مجموعه کاملی از خدمات است. این مجموعه بر روی صخره‌ای مشرف به دریا واقع شده است و مهمانان آن می‌توانند به دو ساحل بکر و خلوت دسترسی داشته باشند.

    این مجتمع شامل یک اسپا و مرکز سلامتی، یک رستوران، یک استخر، فروشگاه و پارکینگ است.

    سرمایه گذاران می‌توانند هر سهم آن را به قیمت ۲۲۰۰۰۰ دلار خریداری کنند. علاوه بر این، آنها اعتبار طلایی هتل‌‌هیلتون به ارزش حدود ۱۵۰۰۰ دلار را دریافت خواهند کرد که از آن می‌توانند برای اقامت در هتل‌های هیلتون در سراسر جهان استفاده کنند.

    سود سرمایه در این مجتمع حدود ۳ تا ۷ درصد در سال خواهد بود.

    ۴-مجموعه هتل‌های بومگردی به صورت کلبه‌های جنگلی

     مجموعه هتل‌های بومگردی به صورت کلبه‌های جنگلی، که در مجاورت روستای لاودات، در دره‌ روسو واقع شده است. پارک ملی Mo e Trois Pitons که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، در این منطقه قرار دارد.
    هفتاد و دو کلبه و استخر در محوطۀ این هتل در حال ساخت است. سرمایه گذاران می‌توانند در این پروژه مشارکت کنند. ارزش هر سهم ممتاز آن ۲۰۰۰۰۰ دلار است.
    مجری این طرح بازده سرمایه گذاری پس از بهره برداری از هتل را ۳ درصد در سال تخمین می‌زند. طبق برنامه این مجموعه در نوامبر ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد.
    سرمایه‌گذار و اعضای خانواده‌اش می‌توانند یک هفته در فصل شلوغ و دو هفته در فصل خلوت در این هتل اقامت کنند. در عین حال، فصلی بودن در جزایر کارائیب ضعیف است و شما می توانید در تمام طول سال در آنجا استراحت کنید.
    این مجموعه هتل چهار هکتاری در دل جنگل‌های استوایی واقع شده است و فقط دو کیلومتر تا ساحل فاصله دارد. از جمله امکانات آن می‌توان به اسپا و مرکز یوگا اشاره کرد.


     

    ۵-هتل بوتیک پنج ستاره Secret Bay 

    هتل بوتیک پنج ستاره Secret Bay یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدارترین املاک در کارائیب است که امکان دریافت شهروندی دومینیکا را برای سرمایه گذارانش فراهم می‌کند. به گزارش وال استریت ژورنال Secret Bay در سال 2021 رکورد فروش ملک در دومینیکا را شکست.
    این مجموعه هتل شامل ۴۲ ویلا به سبک خانه‌های درختی است. سرمایه گذاران می‌توانند یک سهم از پروژه را به ارزش ۲۱۸ هزار دلار، یا یک ویلای مستقل را خریداری کنند. ویلاهایی با مساحت ۱۲۶ تا ۴۸۱ مترمربع از ۱.۵ تا ۳.۸ میلیون دلار قیمت دارند.
    این مجموعه هتل در چهار فاز ساخته شده است. ویلاهای فازهای اول، دوم و سوم به بهره برداری رسیده اند و ویلاهای فاز چهارم از اکتبر ۲۰۲۲ پذیرای مهمانان خواهند بود.

    ویلاهای این هتل بر فراز صخره‌ای مشرف به دریای کارائیب واقع شده‌اند. هتل به سه ساحل بکر و خلوت و یک غار آبی دسترسی دارد.

    آماده‌اید تا وارد بهشت مالیاتی کارائیب شوید؟

    این پنج پروژه بزرگ فقط بخشی از املاک و مستغلات مورد تایید دولت دومینیکا برای برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک این کشور است.

    اگر شما هم به دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری فکر می‌کنید با کارشناسان شریف تریپ تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند.