phoneenvelopphone

بررسی حقایق و تصورات درباره مهاجرت با ارز دیجیتال

    مهاجرت با ارز دیجیتال خیال است یا واقعیت؟ با توسعه فناوری بلاکچین و ظهور کریپتوکارنسی، دولت‌های بسیاری قوانین جدید مالیاتی وضع کرده‌اند. به‌همین علت سرمایه‌گذاران زیادی نیز شروع به تحقیق در مورد روش‌هایی برای محافظت از دارایی‌های خود و افزایش ثروتشان کرده‌اند.

    به‌ویژه افرادی که ارز دیجیتال دارند و می‌خواهند در مورد سرمایه‌گذاری و گرفتن تابعیت دوم یا به‌طور کلی مهاجرت با ارز دیجیتال اطلاعاتی کسب کنند.

    غیر ممکن است مجوز شهروندی کشور دیگری را مستقیما با سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی به‌دست ‌آورد. شما باید دارایی دیجیتال خود را بفروشید و پول آن را به یک حساب بانکی انتقال دهید. تنها به این روش درخواست شما برای گرفتن تابعیت دوم مورد تایید قرار می‌گیرد.

    با این مقدمه در این مقاله قصد داریم در مورد مهاجرت با ارز دیجیتال، حقایق و تصورات و مشکلات آن اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار دهیم. پس تا انتها با شریف تریپ همراه باشید.

    مهاجرت با ارز دیجیتال

    نمی‌توان به شکل مستقیم با سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی (مهاجرت با ارز دیجیتال) تابعیت کشور دیگری را گرفت. دلیل آن وضعیت حقوقی ارز‌های دیجیتالی است.

    زیرا در بیشتر حوزه‌های قضایی، این نوع ارز‌ها را به عنوان یک کالا می‌شناسند نه یک واحد پول. به‌عبارت دیگر، اگر کسی بخواهد از آن‌ها استفاده کند باید ابتدا دارایی دیجیتال خود را به پول تبدیل کند.

    فرض کنید یک سرمایه‌گذار، یک خودروی لامبورگینی به قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا دارد. او نمی‌تواند این ماشین را در کشور دیگری سرمایه‌گذاری کند.

    او ابتدا باید آن را در معرض فروش بگذارد و با شخصی برای فروش آن به توافق برسد. وقتی فروخت، پولش را دریافت می‌کند، آن را در حساب بانکی خود قرار می‌دهد، مالیات پرداخت کرده و فقط از پول برای اپلای شهروندی استفاده می‌کند.

    مطالغه بیشتر : مالیات در دومینیکا

    این روند برای کریپتوکارنسی نیز به همین شکل است. در اصل بیتکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، مانند لامبورگینی، یک کالا به‌شمار می‌آیند.

    بانک‌ها مورد دیگری هستند که یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال باید قبل از اپلای برای گرفتن تابعیت با سرمایه‌گذاری در آن، ابتدا دارایی دیجیتال خود را نقد کند.

    به‌عبارتی برای مهاجرت با ارز دیجیتال، سرمایه‌گذار باید هزینه سرمایه‌گذاری را همراه با هزینه‌های دیگر پرداخت کند. در هر صورت بانک‌ها کریپتوکارنسی را قبول نمی‌کنند و فقط پول را می‌پذیرند. در نتیجه، تنها راه برای مهاجرت به این شکل، تبدیل ارز به پول نقد است.

    اثبات درآمد حاصل از کریپتوکارنسی

    اگر بخواهید از پول فروش کریپتوکارنسی در برنامه سرمایه‌گذاری برای گرفتن تابعیت استفاده کنید، باید منبع پول را ثابت کنید. در غیر این صورت، درخواست شما برای گرفتن تابعیت دوم رد خواهد شد. یک راه مهاجرت با ارز دیجیتال سرمایه گذاری است که البته اصول خاص خود را دارد.

    اثبات درآمد حاصل از ارز دیجیتال

    سرمایه‌گذار برای بررسی راستی‌آزمایی باید نشان دهد از چه طریقی کریپتوکارنسی را به‌دست آورده است، چگونه و به چه قیمتی فروخته است. همچنین این فرد باید نشان دهد که چقدر مالیات برای آن داده است. به نظر مرحله سختی است.

    او نمی‌تواند به‌سادگی بگوید یک چمدان پر پول را از طریق فروش بیتکوین به‌دست آورده و سپس برای گرفتن شهروندی اقدام کرده است. با این روش نمی‌توان از مرحله راستی‌آزمایی عبور کرد.

    از طرفی برای سرمایه‌گذاری کافی نیست تا فقط موجودی داخل کیف پول خود را نشان دهید، زیرا این مساله نشان نمی‌دهد که چگونه کریپتوکارنسی‌های خود را به‌دست آورده‌اید. آیا آن‌ها به شکل قانونی خریداری کردید یا از طریق هک به دست آورده شدند.

    علاوه بر این، ممکن است سرمایه‌گذار دارایی دیجیتالی داشته باشد که آن‌ها را سرقت کرده است یا به شکل غیر قانونی برای اهداف خاصی استفاده می‌کند. پلتفرم‌های قانونی این نوع دارایی‌ها را قبول نمی‌کنند.

    وقتی سرمایه‌گذار بیتکوین‌ها را تبدیل به پول می‌کند، باید رسید فروش را نیز حداقل دریافت کند. در حقیقت این نوع رسید، بانک را راضی می‌کند و مشخص می‌شود منبع پول از کجا است. همچنین برای معامله واحد‌های پول، می‌تواند از تراکنش‌ها و حساب شخصی اسکرین شات بگیرد.

    این نکته را در نظر داشته باشید که ما در مورد تصمیم و قانون‌های هر کشور برای قبول تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری اطلاعاتی نداریم. ممکن است مجریان قانون آن‌ها براساس قوانین آن کشور، از متقاضیان مدارک بیشتری بخواهند.

    از طرفی باید مالیات را کامل و سر وقت پرداخت کنید. مالیات بعضی از کشور‌ها در بحث خرید و فروش متفاوت است و مقدار آن فرق دارد.

    از پول فروش دارایی دیجیتال خود می‌توانید برای شروع یک کسب‌و‌کار استفاده کنید. این کار روش دیگری برای اثبات منبع درآمد حاصل از کریپتوکارنسی است.

    سرمایه‌گذار بعد از دو سال، منبع درآمدی دارد که آشکار است و افسر مهاجرت نیز آن را قبول می‌کند. بیشتر متقاضیان از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت یک کشور دیگر را گرفته‌اند.

    شایعاتی در مورد گرفتن تابعیت دوم از طریق سرمایه‌گذاری با کریپتوکارنسی

    در سال ۲۰۱۷ رسانه‌ها اعلام کردند که دولت وانواتو مهاجرت با ارز دیجیتال را امکان‌پذیر کرده است و به کسانی که از طریق کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنند تابعیت می‌دهد. یک هفته بعد این ادعا رد شد و اعلام کردند تنها با دلار می‌توان در این کشور سرمایه‌گذاری کرد.

    در سال ۲۰۱۸ نیز نخست وزیر آنتیگوآ و باربودا اعلام کرد که از طریق سرمایه‌گذاری با کریپتوکارنسی به مهاجران تابعیت می‌دهد، اما هیچ وقت چنین تابعیتی به هیچ شخصی داده نشد.

    به‌طور کلی می‌توان گفت طبق گزارش‌هایی که انجام شده است، هیچ کشوری از طریق این ارز دیجیتال تابعیت نمی‌دهد و امکان مهاجرت با ارز دیجیتال فعلا وجود ندارد.

    آیا ممکن است موقعیت کریپتوکارنسی تغییر کند؟

    بازار کریپتوکارنسی به‌سرعت در حال تغییر است و دولت‌های زیادی سعی می‌کنند تا آن را به رسمیت بشناسند. قانون‌گذاران باید قانونی را وضع کنند که این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی تکامل یافته یا روش پرداخت تایید کنند. این موقعیت فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران کریپتو به وجود می‌آورد و مرحله راستی‌آزمایی را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند.

     

    آینده‌ای روشن برای مهاجرت با ارزهای دیجیتال

    هرچند هنوز هیچ کشوری به طور رسمی امکان دریافت تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم با ارزهای دیجیتال را نپذیرفته است، اما با توجه به رشد روزافزون این حوزه، احتمال دارد در آینده نزدیک شاهد تحولاتی در این زمینه باشیم. سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به مهاجرت، باید تحولات این حوزه را دنبال کنند تا زمانی که امکان سرمایه‌گذاری مستقیم با ارزهای دیجیتال فراهم شود، بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.